Rob Snyder, etnomolog savjetuje:Kako prepoznati simptom „ćelavog legla“ u proljeće?

Rob Snyder, etnomolog savjetuje:Kako prepoznati simptom „ćelavog legla“ u proljeće?

SHARE

Rob Snyder, stručnjak za entomologiju, zaposlen i kao veterinarski inspektor u Zavodu za poljoprivredu u Pennsylvaniji, donosi veoma zanimljiv fotografski prikaz simpotma poznatog kao „ćelavo leglo“. Njegov fokus i trenutni rad usmjereni su na pomoći pčelarima na održavanju genetski različite kolonije otporne na parazite uz smanjenje upotrebe hemijskih tretmana. U nastavku pogledajte neka njegova zapažanja

Interesantan simptom u leglu se može naći u slaboj košnici u proljeće i naziva se „ćelavo leglo“. Ćelavo leglo izaziva Mali voskov moljac (Achroia gresella) ili Veliki voskov moljac (Galleria mellonella).

Na slici ispod možete vidjeti linearni obrazac uklanjanja poklopca koji se dešava zbog ponašanja voskovog moljca i pravljenja tunela ispod. Ovi simptomi se nekada mogu zamijeniti za higijensko ponašanje; ispod je prikazana i fotografija koja pokazuje higijensko ponašanje nezatvaranja.

Jedna vidljiva razlika između higijenskog ponašanja i „ćelavog legla“ je to da nema linearnog obrazca uklanjanja poklopaca zapečačenog legla kod higijenskog ponašanja.

Kolonije sa simptomom ćelavog legla često podižu dodatne zidove koji su blago iznad drugog zapečačenog legla, ovaj simptom obično nije prisutan kada pčele uklanjaju poklopce kod larvi/lutki kada je prisutan parazit varroa, smrtonosni gen ili druga bolest legla.

Vidio sam ove simptome nekoliko puta u proteklim godinama, ali u većini slučajeva je bila riječ o slabim kolonijama sa 3-6 okvira pčela. Najbolja odbrana protiv voskovog moljca je jaka kolonija. Ukoliko istražite ćelije blizu linearnog obrazca vjerovatno ćete naći larvu voštanog moljca, a potom tražite probijanja zapečačenih ćelija.

Na ovoj fotografiji se vidi higijensko ponašanje u otpečačenoj koloniji koje sam zaokružio. Također su zaokruženi i drugi problemi povezani sa parazitom varroa. Mogu se vidjeti i neke pčele sa virusom deformiranog krila (bhpčelar/arhiva)