MARINA KAO TEHNOLOŠKI VIŠAK ZAVRŠILA NA PČELINJAKU

MARINA KAO TEHNOLOŠKI VIŠAK ZAVRŠILA NA PČELINJAKU

SHARE

Pedesetpetogišnji supružnici Predrag i Marina Janković opredijelili su se da na svom imanju na Sokocu zasade 15 vrsta bobičastog voća i da na imanju u selu Krnije u blizini Sokoca, uz to atraktivno voće, brinu o 90 pčelinjih društava i desetak romanovskih ovaca.

Marina je, kako kaže, u pčelarstvo ušla naučivši od oca pčelara o održavanju društava, a potom se “uhvatila literature” i čitala po tri puta jednu temu. Počela je prije dvadesetak godina sa šest-sedam košnica i rojeva koje je dobila od oca i strica, a danas provodi dane prateći rad društava u neobično izgrađenom pčelinjaku kakav se, kaže, rijetko može naći na širem području Romanije.

Ona je počela da se intenzivnije bavi pčelarstvom, nakon što je proglašena viškom u bivšoj Službi društvenog knjigovodstva (SDK) u Filijali Sokolac, jer je trebalo od nečega nastaviti život i školovanje troje djece.

Jankovićeva ističe da se, osim pčelarstvom, počela baviti i voćarstvom, pomažući mužu koji se opredijelio za zasade zdravog i neobičnog bobičastog voća.

Glava porodice Predrag ističe da su u “praznom hodu” nakon rada oko pčelinjaka zajedno počeli sa zasadima aronije, a potom kupine i maline, da bi imali “zdravo voće” na dohvat ruke, ali se posao nekako sam proširio.

Danas se Jankovići hvale dobrim rodom kupine bez bodlji, sibirske, mongolske i američke borovnice i da imaju 50 zasada pitomog lješnika koji se sastoji od tri najbolje vrste poznate među uzgajivačima. Posebno ističu da imaju zasade tibetanskog godžija, velike ljekovite moći i joste, koja se smatra voćem budućnosti.

“Na 200 metara kvadratnih u blizini porodične kuće na Sokocu imamo 15 vrsta atraktivnog voća, od kog proizvodimo sokove, domaća vina, rakije i likere”, kaže Predrag Janković.