Savjeti: KAKO SPRIJEČITI I LIJEČITI MAJSKU BOLEST MLADIH PČELA?

Savjeti: KAKO SPRIJEČITI I LIJEČITI MAJSKU BOLEST MLADIH PČELA?

SHARE

Objavljujemo dva recepta za preventivu ili liječenje „majske bolesti“. Jedan je savjet, zapravo iskustvo pčelara Derviša Begića iz Tomislavgrada

Obično u maju pčelari se susreću sa bolešću pčela poznatu kao „majska bolest“. Ona se odnosi na opstipaciju crijeva mladih pčela koje njeguju leglo. Poznato je da mlade pčele obavljaju poslove u košnici (čišćenje ćelija, preuzimanje hrane, čišćenje košnice, izlučivanje voska, izgradnja saća i dr), a starije prosječno oko 20 dana starosti da vrše poslove iznad košnice (skupljanje nektara, vode, polena, propolisa).

Bolest se javlja uglavnom kod pčela starosti od 6-13 dana kada najčešće i uginjavaju.U maju ima najviše legla, koje mlade pčele moraju da hrane, a ponekad zbog lošeg vremena ne mogu da izlijeću i uzmu potrebnu količinu vode i nektara, te zbog toga sadržaj crijeva postaje gust i tvrd.

U kliničkoj slici je vrlo značajno da obolijevaju samo mlade pčele, zatim da se bolest naglo pojavljuje, a tok bolest je akutan. Veliki broj mladih pčela naglo izlazi iz košnice pokazujući znake nemira: drhću prilikom kretanja pred košnicom i ne mogu da polete i na kraju uginu uz grčevite pokrete.

Sadržaj crijeva ima čvrstu konzistenciju i tamnosmeđu boju, a dijagnoza se zasniva na opstipaciji crijeva i konzistenciji crijeva i mladih pčela.

Objavljujemo dva recepta za preventivu ili liječenje „majske bolesti“.
SAVJET 1 – Da bi se spriječilo nastajanje bolesti, kao i da se ona ublaži ili prekine, potrebno je dati topli vodeni rastvor
meda ili šećera (jedan dio meda i jedan dio vode ili jedan dio šećera i dva dijela vode) uz dodatak kuhinjske soli (1 gram na 1 litar rastvora) u toku nekoliko dana.

SAVJET 2 – Drugi savjet je, zapravo iskustvo pčelara Derviša Begića iz Tomislavgrada, kojeg je svojevremeno iznio na jednom pčelarskom predavaanju, a reporteri BH PČELARA zabilježili.