Ahmo Tupković o pčelarstvu Holandije: OD OPRAŠIVANJA ZARADA PO KOŠNICI IZMEĐU 4...

Ahmo Tupković o pčelarstvu Holandije: OD OPRAŠIVANJA ZARADA PO KOŠNICI IZMEĐU 4 I 7 EURA!

SHARE

Holandski pravilnik o oprašivanju kaže da pčelinja društva koja se iznajmljuju za komercijalno oprašivanje moraju biti minimalno na jednom nastavku, i moraju posjedovati 4-5 ramova legla. Med i drugi pčelinji proizvodi u Holandjiji nemaju ni približnu vrijednost kao u drugim dijelovima Evrope, pa se pčelari okreću drugim vidovima komercijalizacije pčelarstva, prije svega oprašivanju i prodaji pčelinjih rojeva. 

Pčelari u Holandiji mogu zaraditi poprilično novca od oprašivanja. Po jednoj košnici pčelar dnevno zarađuje između četiri i sedam eura. Broj košnica koje će ustupiti za oprašivanje zavisi od veličine poljoprivrednog imanja. Ukoliko imanje ima potrebe za manjim brojem društava, cijena po košnici raste, dok cijena opada ako je imanje veće i ako pčelar treba dovesti veći broj košnica.

Na ovaj način pčelari dodatno komercijaliziraju svoje pčelinjake. Jer, med u Holandiji nema ni približnu vrijednost kao u drugim dijelovima Evrope. Pčelinji proizvodi kao što su polen i matična mliječ nisu ni izbliza traženi kao, recimo, u Austriji, Švedskoj ili Njemačkoj. Tokom mog pčelarskog staža nikada ni jedna mušterija od mene nije zatražila neki pčelinji proizvod, izuzev meda. Holanđani uopšte ne vjeruju da je, recimo, matična mliječ toliko ljekovita. Oni više vjeruju u konvencionalnu medicinu.

Najviše se zaradi na oprašivanju borovnice

Oprašivanje kreće sredinom aprila. Prvo se oprašuje trešnja. Oprašivanje traje deset dana. Nakon toga dolazi jabuka čije oprašivanje traje 14 dana. Iza jabuke stiže kruška koju pčele oprašuju sedam dana.

Najunosnije oprašivanje je ono sa plave borovnice, koje traje preko mjesec dana. Oprašuju se, svakako, i ostale kulture poput krastavaca, jagoda i td.

Jako dobro plaćeno je i oprašivanje jagoda u plastenicima, ali u tom slučaju pčelinja zajednica naglo slabi, čak do te mjere da neke zajednice u potpunosti i nestanu.

Tokom oprašivačke sezone, svaki pčelar koji želi što bolje iskoristiti sezonu, mora biti mobilan.

Pravila oprašivanja

Društva koja se voze na oprašivanje moraju biti minimalno na jednom nastavku, i moraju posjedovati 4-5 ramova legla. Ukoliko se tokom oprašivanja dese neki kišni dani, ili neke druge vremenske neprilike, to neće pčelarima umanjiti prihode. Pčelar je plaćen po košnici, i po provedenom danu na poljoprivrednom imanju.

Med kojeg pčele prikupe tokom oprašivanja pripada pčelaru.

Inače, komercijalno oprašivanje poljoprivrednih imanja u Holandiji je shvaćeno toliko ozbiljno da je čak i vlada donijela pravilnike, kojim se reguliše ova oblast.

Potražnja voćara i poljoprivrednih proizvođača za pčelarima, u Holandiji je veoma velika. Tolika da holandski pčelari ne mogu podmiriti sve potrebe holandskih farmera.
Vlasnici parcela najčešće pčelare rezervišu godinu dana unaprijed. Zbog toga pčelari moraju biti odgovorni prema ovom poslu, ispoštovati dogovorene rokove i pčele na parcele dovoziti zdrave i jake.

Obzirom da je potražnja za pčelinjim zajednicama u Holandiji u stalnom porastu, a njih nema dovoljno, porasla je i potražnja za pčelinjim rojevima. Jedan ram sa pčelama plaća se oko 10 eura. Upravo se zbog toga veliki broj pčelara okreće i proizvodnji matica i rojeva. Jednostavno, pčelari ove zemlje spremni su na sve izazove samo kako bi što bolje komercijalizirali svoje zanimanje.

Holandija zadnjih godina puno ulaže u pčelarstvo. Organizuju se razne manifestacije i kursevi kako bi privukli što više ljudi, koji žele da se bave pčelarstvom. Također, i lokalne opštine ulažu mnogo u pčelarske projekte poput pošumljavanja, zaštite prirode i sl. (BHPČELAR/ARHIVA)

PROČITAJTE I OVO

Ahmo Tupković: ZA HOLANDSKE PČELARE STANDARDNA LR KOŠNICA JE PREVELIKA!