Alija Dolovac: KAKO PRIPREMITI MEDNO-ŠEĆERNE POGAČE (10 RECEPATA)

Alija Dolovac: KAKO PRIPREMITI MEDNO-ŠEĆERNE POGAČE (10 RECEPATA)

SHARE

Proljetno prihranjivanje pčela pogačama treba početi oko 40 dana prije pojave prvog cvjetnog praška u prirodi tog kraja. Nove pogače dodavati dok stare pogače nisu posve prenijele. U rano proljeće takve pogače moraju sadržavati proteine.

Pogače se pripremaju se zagrijanog kristaliziranog ili tečnog meda i šećera u prahu. Pogačama se može dodati polenov prah ili dopunska sredstva kao nadomjestak polenovom prahu. Kao proteini može se dodati obezmašćeno sojino brašno, obezmašćeno mlijeko u prahu, pšenično brašno, zobno brašno, samljevene ili strugane mrvice mesa, kikiriki u prahu, pivski kvasac, kazein, itd.

Tečni med služi kao vezivo, s obzirom da su ostali sastojci u vidu praha. Odnos tečnog meda i dodataka šećera u prahu treba da je 1:3, da bi se postigla potrebna gustina pogače. U slučaju kada nemamo dovoljno polenovog praha, isti se može kombinovati sa obezmašćenim sojinim brašnom ili obezmašćenim mlijekom u prahu.

Pogače sa polenovim prahom se daju samo u proljeće. Najbolje ih je spravljati uoči samog prihranjivanja.

Ako je med kristalizirao za veće potrebe treba ga dekristalizirati u DEKRISTALIZATORU ili ga zagrijati na taj način što se med u manjoj emajliranoj posudi stavi u sud sa vodom i tako zagrijava najviše do 45 stepeni Celzijusa.

U tečni med se stavi prvo polovina odmjerene količine šećera u prahu i miješa se dok se ne dobije ujednačena masa. Ako želimo dodati i polenov prah, onda se prvo polen doda medu, obično 10 do 12 procenata od ukupne količine meda i šećera, te se miješa. Onda se dodaje dio šećera i miješa dok se ne dobije gustina malo rjeđa nego tijesto za hljeb. To se stalno miješa i dodaje ostatak šećera, sve dok ga masa prima. To je otprilike gusta tijesta pripremljenog za pečenje hljeba.

Pogača ne smije biti rjeđa, jer bi u toploj košnici, a poghotovo ako je vrijeme toplo, procurila između okvira na podnicu, razlila se i curila na leto. U tom slučaju bi se pčele zalijepile za nju na podnici i uginule, a moguće je da bi došlo i do grabeža. Da se to ne bi dogodilo, ako se pogača stavi na satonoše okvira, prethodno je nužno preko satonoša zategnuti gazui, pa na nju staviti pogaču.

SOJINO BRAŠNO se dobija pomoću expellera kod koga se zdrobljena zrna soje podvrgnu visokom pritisku u expelleru da bi se otklonio najveći dio masti.

Na svaki kilogram tijesta dodaje se 6 grama C vitamina. Prilikom dodavanja C vitamina ili bilo kojeg potrebnog lijeka u tabletama ili prahu, sve je potrebno prije rastvoriti u čaši mlake vode, pa dodati tečnom ili rastopljenom medu i dobro izmiješati.

Pogačama se dodaje i pivski kvasac. Ako nemate pivskog kvasca, može se upotrijebiti i običan kvasac – germa, ali je treba prethodno prikuhati 5 minuta. za svaki kilogram pogače doda se kvasca u količinama kao za kilogram hljeba. Dobro je količini pivskog kvasca dodati 10% suhog žumanceta, što je gotovo jednako polenovom prahu.

Na 12 kg polenove pogače dodati čajnu kašičicu “tetramicina”, koji je u pogačama stabilan

Ovako dobijeno medno-šećerno tijesto se pakuje u polietilenske folije od dva kilograma, razvaga se po 1 kilogram, folija zavari i rijesto raspljeska na dasci stola kratkom oklagijom ili flašom, dok se ne dobije pogača debljine od 1 cm. (Ako bi bila deblja, ne bi se moghao zatvoriti poklopac košnice). jedino ako se raspolaže sa Milerovim hranilicama “AD” debljina pogače nije ograničena.

RECEPTI ZA PET POGAČA (10 KG)

1. Potrebno je: 2,5 kg meda. 7,5 kg šećera u prahu, 10 gr fumaglina ili geomicina i 5 gr forsapina ili 60 gr C vitamina, ili 100 kapi forte – tonika ili 0,25 kg pivskog kvascva.

2. Potrebno je: 2,5 kg meda, 6,5 kg šećera u prahu, 1 kg polenovog praha, 5 gr forsapina ili 60 gr C vitamina, ili 0,25 kg pivskog kvasca sa 10 % od ove količine suhog žumanceta, i 10 gr fumagilina ili geomicina.

3. Potrebno je: 2,5 kg meda, 6,5 kg šećera u prahu,1 kg obezmašćenog sojinog brašna, 10 gr fumagilina ili geomicina, 5 gr forsapina ili 60 gr C vitamina ili 100 kapi forte tonika ili 0,25 kg pivskog kvasca.

4. Potrebno je: 2,5 kg meda, 7 kg šećera u prahu, 0,50 kg mlijeka u prahu, 10 gr fumagilina ili geomicina, 5 gr forsapina ili 60 gr C vitamina ili 100 kapi forte tonika ili 0,25 pivskog kvasca

5. Potrebno je: 2,5 kg meda, 6 kg šećera u prahu, 1 kg bezmašćenog sojinog brašna, 0,50 kg mlijeka u prahu, 10 gr fumagilina ili geomicina, 5 gr forsapina ili 60 gr C vitamina ili 100 kapi forte tonika ili 0,25 pivskog kvasca