Američki pčelar Don Kuchenmeister savjetuje: Pogače sa dodatkom ulja čajevca i zimzelena...

Američki pčelar Don Kuchenmeister savjetuje: Pogače sa dodatkom ulja čajevca i zimzelena drže varou dalje od košnica

SHARE

Jedan od najuspješnijih američkih pčelara ovaj tretman praktikuje dva do tri puta prije početka zimskih mjeseci, bez obzira da li u košnici ima ili nema legla. Posebno napominje da je ova vrsta tretmana potpuno bezbjedna za odrasle pčele, leglo i kvalitet meda

Don Kuchenmeister na svom imanju u Sjevernoj Džoržiji ima zavidnu kolekciju od preko petsto košnica za koje se brine već više od pedeset godina. S obzirom da je odrastao u pčelarskoj porodici, osim košnica naslijedio je i veliko pčelarsko znanje od svog djeda i oca, koje danas nesebično dijeli na svom YouTube kanalu „FatBeeMan“.

Njegovi savjeti su kratki, jasni i prema komentarima hiljada pčelara širom svijeta, itekako korisni. Među njegovim najpopularnijim videima je i onaj u kojem otkriva alternative načine za uspješno tretiranje varoe, a najviše pažnje među pčelarima izazvala je njegova „masna pogača“ koja pčelama osim što pruža prirodnu zaštitu od parazita, obezbjeđuje kvalitetan i bogat izvor minerala.

Prema Donovim riječima, princip tretiranja košnica masnom pogačom je isti bez obzira imali dvije ili dvije hiljade košnica.

Oprezno sa esencijalnim uljima

Za pripremu Donove masne pogače potrebno je napraviti mješavinu od tri esencijalna ulja: čajevca, zimzelena i limunove trave koja posjeduju antivirusna, antibakterijska i antifungalna svojstva. Ukoliko niste u mogućnosti nabaviti ove sastojke, možete ih zamijeniti uljima od majčine dušice i origana.

“Prilikom pripreme ove mješavine treba biti oprezan jer snažno esencijalno ulje vrlo lako može postati otrov ukoliko se koristi u prevelikoj koncentraciji. Samo 30 ml ovog ulja jednako je 55.7 g. aspirina – napominje Don.

U mikser se prije svega sipa 250 ml vode nakon čega je potrebno dodati dvije čajne kašičice ulja od čajevca (1 čajna kašičica iznosi 5 ml). Zatim se u mješavinu dodaje i jedna kašičica ulja zimzelena, i na kraju još 2-3 kapi ulja od limunove trave.

“Radi lakšeg mjerenja i sigurnog doziranja najbolje je koristiti pipetu. Koristeći kuhinjski mikser miješajte vodu sa uljima u trajanju od pet minuta. Na kraju kada je sve dobro pomiješano, primjetićete da je tečnost postala mliječno bijela i tada je sve spremno za dodavanje ulja pogači – kaže poznati američki pčelar.

Prema Donovoj preporuci, ovaj tretman se vrši dva do tri puta prije početka zimskih mjeseci bez obzira da li u košnici ima ili nema legla. Sirupu koji koristi za prihranu pčela on dodaje ¼ ovog rastvora.

Varoa klizi sa tijela pčela

Pčelinje pogače sa dodatkom esencijalnih ulja pomažu da se tokom zimskih mjeseci varoa drži pod kontrolom. Ipak, Don napominje da pčelinja društva prije dodavanja masne pogače moraju biti tretirana na parazite kako bi u zimu ušla sa što manjim brojem varoe.

“Svaki pčelar treba znati kada i kako svoje košnice pripremiti za zimu. Treba reći da ova pogača neće imati nikakvog efekta na varou ukoliko su košnice već duže vrijeme zaražene jer će pčele biti preslabe da je konzumiraju – upozorava Don.

Kako kaže, masna pogača djeluje prvenstveno kao prihrana i stimulator pčelinjeg imuniteta, i pomaže izgradnji snažne pčelinje zajednice otporne na varou i ostale parazite.

“Pčele koje se hrane ovom vrstom pogača se umaste i njihova tijela postaju klizava što varoi znatno otežava da se zakači za tijelo pčele. Paraziti bukvalno skliznu sa pčela, a nedavna istraživanja su potvrdila da broj varoe opada i do tri puta više sa namašćenih pčela nego sa suhih. S druge strane, ulja koja se nalaze u samoj pogači djeluju i kao potpuno prirodno sredstvo za odbijanje varoe i drugih opasnih napasnika.

“Puna je hranjivih tvari i rijetkih minerala do kojih pčele teško dolaze u prirodi što im obezbjeđuje kvalitetniju ishranu tokom zime – objašnjava Don.

Recept za masnu pogaču protiv varoe i parazita. Ovako napravljene pogače pčele će pojesti u periodu od tri do pet sedmica.

“Naravno, postoji mnogo varijacija u receptima i načinima pravljenja masnih pogača. Meni najviše odgovara ovaj koji potiče sa Univerziteta Zapadne Virdžinije. Za ovaj recept biće vam potreban i med, pa se pobrinite da on potiče isključivo sa vašeg pčelinjaka jer bi ste u suprotnom mogli zaraziti svoje košnice sa tuđim medom koji sadrži viruse – govori Don.

Ukoliko ne želite koristiti med, možete ga zamijeniti sa gustim sirupom i to u omjeru 2:1 (voda:šećer). Mineralne soli koje se dodaju u pogaču pomažu pčelama da u organizam unesu neophodne minerale.

Ovaj recept biće vam dovoljan za tretman osam do deset košnica.
Sastojci: 2 kg šećera u prahu, 90 ml kukuruznog ulja, 700 g biljne masti, 450 g meda, 225 g mineralne soli i 65 ml esencijalnog ulja zimzelena i čajevca

Mineralnu so dobro usitnite dok ne dobijete fini prah koji će se lako izmiješati sa drugim sastojcima. Na ovaj način ćete spriječiti stvaranje kapljica vode na zrncima soli.

Stavite zaštitne rukavice i ručno umijesite sve sastojke. Od dobijene smjese napraviti male pogače od po 60 g. Pogače čuvati u zamrzivaču do upotrebe.

Među američkim pčelarima razvijena je praksa postavljanja četiri pogače na satonoše, a u toplijim krajevima Amerike, pčelari ih postavljaju odmah pored ulaza.
Ovako napravljene pogače pčele će pojesti u periodu od tri do pet sedmica. (bhpčelar)