Ćamil Koštreba: Moj način proizvodnje matica i matične mliječi – JENTER APARAT...

Ćamil Koštreba: Moj način proizvodnje matica i matične mliječi – JENTER APARAT I KASPIJSKA OTOPINA – za velike matice s jakim imunološkim sistemom!

SHARE

Ja radim kombinaciju novozelandske metode sa Jenter aparatom i stimulacijom Kaspijskog rastvora ili Kaspijske otopine. Možda će nekom izgledati jako komplicirano ali vjerujte da nije, mora se samo dobro razumjeti i obaviti dio posla u određeno vrijeme te ću iz tog razloga dati upute po danima i satnicu koje se pčelar mora strogo pridržavati.

Poštovani kolege i kolegice pčelari, evo nam toplijeg vremena  i sve smo bliže danima kad trebamo početi sa proizvodnjom matica. Ovom prilikom želio bih vam predstaviti moj način proizvodnje matica i matične mliječi. Ne želim vam držati neko predavanje jer sam siguran da svaki pčelar zna za sebe proizvesti matice na ovaj ili onaj način ali bi mi bilo jako drago ako imalo mogu pomoći nekom mladom pčelaru.

Naravno, matice za svoju potrebu mogu se proizvesti na više lakših načina ali rekao sam, ovo je moj način. Ja radim kombinaciju novozelandske metode sa Jenter aparatom i stimulacijom Kaspijskog rastvora ili Kaspijske otopine. Možda će nekom izgledati jako komplicirano ali vjerujte da nije, mora se samo dobro razumjeti i obaviti dio posla u određeno vrijeme te ću iz tog razloga dati upute po danima i satnicu koje se pčelar mora strogo pridržavati.

Iznenadićete se učinkom i prijemom presađenih larvica. Normalno ovo je pod pretpostavkom da je pčelar upoznat sa Novozelandskom metodom i Jenter aparatom kako bi razumio daljni tekst. Napominjem da sam u ovoj metodi proizvodnje matica i matične mliječi unio i neke svoje elemente kako bih sebi olakšao rad, a to je uvođenje podnice sa dva leta, prstena sa pregradnom daskom radi obezmatičenja  da se ne traži i ne vadi matica i Kaspijske otopine.

Reći ću par riječi o Kaspijskoj otopini koja je veoma bitna  u ovom procesu, a koja služi za stimulaciju matice i pčela. Ovdje želim napomenuti da su dole navedeni podaci o Kaspijskoj otopini prevedeni sa engleskog iz uputstva  o upotrebi otopine.

Na koji način funkcionira Kaspijska otopina

Kombinacija feremona i larvi sa matičnom mliječi su ključni sastojci unutar Kaspijske otopine. Podizanjem nivoa prisutnosti feremona dolazi do stimulacije pčela da konzumiraju velike količine polena i meda, te time stimulira hip faringealne i mandibularne žlijezde za proizvodnju velike količine radiličke i matične mliječi. Ovaj moćan efekt omogućava Kaspijskom rastvoru više primjena, i jako je bitan u prozvodnji matične mliječi i matica.

Kaspijska otopina poboljšava:

–          proizvodnju matica,

–          proizvodnju matičnih ćelija,

–          proizvodnju matica više mjeseci,

–          proizvodnju povećanog broja zalijeganja matice

–          parenje matica,

–          proizvodnju radničke mliječi,

–          proizvodnju matične mliječi,

–          kombiniranje populacije pčela 12 mjeseci godišnje,

–          5.0 bakterijska i metabilička kontrola bolesti, uključujući: AFB, EFB, bacillus cereus, protoza, nosema apis, nosema ceranae i drugih ameba,

–          genetičku selekciju,

–          larve za genetičku selekciju,

Recept za kaspijsku otopinu-rastvor

Da se napravi 10 L Kaspijske otopine (trošak 1$/litra) potrebno: 25 grama Kaspijske otopine (približno 5 kafenih kašičica), 10 šolja (2.5 litre) 2:1 šećernog sirupa, ili 10 galona 2:1 sirupa, 140 grama (približno 3/4 šolje) polena, 150ml (1/2 šolje+) meda (ako nemate med koristite 5 supenih kašika limunovog soka), 1 litra tople vode.

Za jedno tretman otopine ili 1 galon sirupa: 2.5 grama Kaspijske otopine (približno 1/2 kafene kašičice), 1 šolja šećernog sirupa 2:1 kao otopina ili u hranilici okvira punog 2:1 sirupa, 14 grama (približno 4 kafene kašičice ) polena, 30ml (2 supene kašike) meda, ili 2 kafene kašičice soka od limuna (ako nemate meda), 1/2 šolje tople vode.

Napomena: povećanje količine polena ili meda neće imati popratnih efekata na efikasnost Kaspijske otopine. Ovi sastojci su tu kako bi omogućili dostavu feremona i matične mliječi probavnom sistemu pčela, te kako bi započeli probavu proteina.

Metod: Dodajte Kaspijsku otopinu u toplu vodu i miješajte  polen i med. Promiješajte dobro prije nego dodate ovu mješavinu u miješani sirup. Za najbolje rezultate, stavite Kaspijsku otopinu dirktno u prazno  saće  tako da se ispune ćelije. Ovo je naročito korisno kod hladnijih klima. Neke rastopine se mogu sipati između okvira, lagano premazujući pčele i dajući im umirujući efekat.

Proizvodnja matica i matične mliječi    

U rano proljeće odabrane košnice maksimalno razviti na 2 nastavka  na podnicu sa dva leta te ih podići na prazan nastavak. Stimulirati maticu Kaspijskom otopinom 2x sedmično. Povremeno prevješavati po koji ram zatvorenog legla odozdo gore. U međuvremenu staviti MR sa zatvorenim letom a na nju prsten pregradne daske kojoj je otvor zatvoren sa letvicom. Na podnici je prednje leto otvoreno a zadnje zatvoreno. Sedam dana prije dodavanja matičnjaka: Spustiti košnicu za visinu nastavka, znači izvaditi prazni nastavak. Zatvoriti prednje i zadnje leto, a otvoriti leto na MR. S obzirom da smo izvadili prazan nastavak sada nam pčele opšte sa prirodom preko leta na M.R koje je sada u visini prijašnjeg prednjeg leta.

Dan A: U 18.00 u medište ubaciti Jenter bez prednjeg poklopca na poliranje, u plodište zatvoriti MTC-u u izolator matice.

Dan 0: U 18.00 zatvoriti MTC-u u Jenter, a izvaditi izolator matice.

Dan 1: U 07.00 Kontrola zaleženosti. U 12.00 osloboditi MTC-u iz Jentera, ako je zalegla, a ako ne, ostaviti je do 18 sati.

Dan 2: Dva dana prije presađivanja vršimo prepakivanje ramova, vadimo zatvoreno leglo iz plodišta i prebacujemo u medište, strogo paziti da se ne prenese matica iz medišta, vadimo ramove iz kojih se izleglo leglo i stavljamo u plodište da bi matica imala gdje zalijegati. Pazimo da u medištu nemamo nijedan matičnjak a da matica obavezno ostaje u plodištu.

Dan 3: Dan prije presađivanja u 07 uvlačimo pregradnu dasku da bi  obezmatičili pčele u medištu radi boljeg prijema matičnjaka. Zatvaramo prednje a otvaramo zadnje leto. Pčele izlaze nazad a vraćaju se preko leta matične rešetke znači usmjeravamo pčele iz plodišta u medište gdje će nam biti potrebne za odgajanje matičnjaka. Iz medišta vadimo srednji ram gdje će se stvoriti grozd pčela gdje kasnije ubacujemo ram sa presađenim ličinkama, do njega sa jedne strane ram legla, a sa druge ram otvorenog meda i peludi.

Dan 4: 24 sata po uvlačenje daske presađujemo ličinke u Jenter ram,  stavljamo ga u sredinu medišta umjesto izvađenog rama. Paziti da nema matičnjaka, ako ima porušiti ih. Obavezno MEDNO POLENSKU pogaču tokom čitavih ciklusa proizvodnje.

Dan 5: 24 sata po dodavanju Jenter rama sa larvama vadimo pregradnu dasku, a otvor zatvorimo letvicom. Zatvaramo zadnje leto i leto na M.R., a otvaramo prednje. Vratili smo normalan položaj košnice a usmjerili smo pčele gdje smo ih trebali.

Dan 6,7,8: Mirovanje, prihrana M.P. Pogača, stimulativno sirup + 2x sedmično.

Dan 9: Kontrola broja izgrađenih matičnjaka radi formiranja oplodnjaka ili prenos matičnjaka u inkubat.

Dan 10, 11,12: Mirovanje uz redovnu stimulaciju.

Dan 13: Poslije podne formiranje oplodnjaka.

Dan 14: Presađivanje matičnjaka u oplodnjake.

Dan 15 i 16: Mirovanje.

Dan 17: Poslije podne kontrola izleženosti matica i vađenje plastičnih  matičnih početnica od Jentera. Ako radimo matičnu mliječ, onda je vadimo 72 sata nakon presađivanja i ponavljamo postupak.

Dan 30: Kontrola oplodnje matica.

NAPOMENA: Dan A i dan 0 su radnje koje pčelar treba obaviti prije nego matica zalegne jajašce, znači kad matica zaleže jaje od tog dana počinje ciklus proizvodnje matica. Kad matica zaleže jajašce, prvi dan stoji vertikalno, drugi dan stoji pod uglom od 45 stepeni, a treći dan leži horizontalno i blago povijeno, dok četvtog dana jaje prelazi u larvu. Uskoro počinje “sezona” proizvodnje matica, pa se iskreno nadam da će ovaj članak nekome biti od koristi.

O ulozi Kaspijske otopine u stimulaciji matice i pčela

Upotrebom propisane količine kaspijske otopine pčele dobiju prividan osjećaj kao da sve buja, kao da je nastavak pun mladog legla i to je suština zbog koje pčele obilato hrane matičnom mliječi larve dodane u ramu sa presađenim ličinkama. Na ovaj način stimulisanja kaspijskom otopinom dva i po rama pčela mogu obilato odhraniti 35-40 matičnjaka i to sa izvrsnim kvalitetom. Naime, kada društvo dobro razvijemo uz redovnu  medno- polensku pogaču i sirup nadražajno, oduzimamo ram sa leglom i maticom i stavljamo ga u neki nukleus. Povadimo sve ostale ramove sa leglom bez pčela i rasporedimo ih po košnicama, znači u nastavku ostaju samo pčele sa dosta  hrane i peludi. Onda im dodamo ramove sa presađenim larvama. Dodatkom kaspijske otopine pčele stiču prividan dojam da je nastavak pun legla i onda ubačene matičnjake obilato hrane matičnom mliječi. Znači, srž i bit dobro othranjenih matičnjaka je u kaspijskoj otopini, normalno i uz dovoljno hrane i peludi, tako da na ovaj način možemo bez problema u jednom nastavku odgojiti oko stotinu matičnjaka. Na ovaj način se može efikasno sakupljati i matična mliječ s tim što se povremeno treba nastavak dopuniti sa mladim pčelama, a pčele i dalje unose med i pelud.