Doc.dr. Behija Dukić: KAKO DEZINFICIRATI KOŠNICU

Doc.dr. Behija Dukić: KAKO DEZINFICIRATI KOŠNICU

SHARE

Ovaj sarajevski stručnjak kaže: „Prvo špahtla pa onda plamen“. Čista i dezinfikovana košnica preduslov je za zdravu pčelinju zajednicu i kvalitetne pčelinje proizvode

Period zime pčelari koriste za popravku pčelarske opreme. I dezinfekciju nastavaka i drugih dijelova košnice. Iskusni pčelari će kazati kako je najbolja dezinfekcija plamenom, uz pomoć ručne let-lampe.

„Otvorenim plamenom po zidovima košnice sigurno je dobar način dezinfekcije. Dovoljno je lagano preći plamenom preko unutarnjih zidova i postići ćemo željeni efekt – kaže za “bhpčelar” doc. dr. Behija Dukić sa Veterinarskog fakulteta u Sarajevu.

Ali, zidove košnice, kao i druge dijelove poput ramova ili podnice, kaže dr. Dukić, prethodno je potrebno pripremiti na način da pčelar sa stjenki ostruže vosak i propolis uz pomoć čelične četke ili špahtle.

„Nećemo postići željeni efekt ukoliko plamenom prelazimo preko voska ili propolisa. Plamen treba da dođe na čisto drvo.

Dr. Dukić kaže da ovakav način dezinfekcije košnice djeluje preventivno na mnoga oboljenja te da bi košnice odmah nakon povlačenja u skladište trebalo očistiti i dezinfikovati, uostalom kao i svu pčelarsku opremu nakon korištenja. Plamenom je naročito važno dobro dezinfikovati sastave košnica.

Željko Batinić, inženjer mašinstva koji već nekoliko godina radi kao rukovodilac proizvodnje u jednoj bh. tvornici za proizvodnju drvenog namještaja kaže da nema bojazni od kratkotrajnog izlaganja drveta plamenu.

„Dovoljno je preći plamenom preko zidova košnica i površinski sloj će biti dezinfikovan. Ali, čak i ako se desi da smo plamen malo duže držali pa je drvo pocrnilo, odnosno da se ugljenisalo, nema potrebe za brigu. Takav dio drveta se u praksi naziva – mrtvi dio, i u njemu se ne mogu razviti nikakve bolesti.

„Nagorjeli dio drveta djeluje čak i kao zaštitni dio unutarnjeg sloja – kaže za “bh. pčelar” Željko Batinić.

Za one koji ne vole improvizovati, PIP nudi Logarev topionik voska koji pod pritiscima vodene pare topi saće i ujedno vrši dezinfekciju ramova.

„Na ovakav način za sada je moguće dezinfikovati samo ramove. Ali dezinfekcija ramova svakako oduzima najviše vremena pa bi pčelarima preporučili ovakav jedan topionik – kažu u PIP-u.

(arhiv bhpčelar.com)