Doktor i pčelar Jovan Blagojević: I ZUJANJE LJEKOVITO! A TEK KAKVA JE...

Doktor i pčelar Jovan Blagojević: I ZUJANJE LJEKOVITO! A TEK KAKVA JE SEKSI SALATA!

SHARE

Bježeći od razornog X zračenja na svom radnom mjestu, ljekar iz Kostolca spas za sebe i druge pronašao u prirodi među košnicama i pčelinjim čarolijama Kao rentgenolog dr Jovan Blagojević iz Kostolca svakodnevno je u kontaktu sa nezdravim zračenjem, ali kada skine bijeli mantil pretvara se u strasnog pčelara i najveći dio slobodnog vremena provodi u prirodi uz košnice. Sa pčelama se sprijateljio prije više od 20 godina, a danas ima čak 50 košnica.

– Pčele su leteći agronomi, a sve što stvore u košnici je ljekovito – kaže dr Blagojević.

– Zato bi ih trebalo više cijeniti i koristiti njihove produkte, prije svega kao preventivu. U košnici mogu da se nađu prirodni lijekovi neophodni za održavanje imunološkog sistema. Najpoznatiji među njima je med, ali tu su i propolis, polen, matična mliječ, pčelinji vosak. Svi djeluju kao snažni antioksidanti, prepuni su vitamina, minerala, aminokiselina i enzima koji olakšavaju pretvaranje hrane u energiju.

Med je prije svega odlična zamjena za bijeli šećer koji je poguban za zdravlje, uništava gljivice i bakterije kao prirodni antibiotik. U medu ima gotovo svega što postoji u našoj krvi. A propolis, kojim pčele dezinfikuju košnicu, može da spriječi paradentozu, za koju zvanična medicina nema baš uspješno rješenje. Propolis u želucu uništava i bakterije koje izazivaju čir, dok polen ima čak 6 puta više minerala i od meda.

– Najvrijednija materija u košnici je matični mliječ, poznata od davnina kao „eliksir života“ i veoma osjetljiva na spoljašnje uticaje. Da bi se sačuvali njeni sastojci, mliječ treba odmah staviti u frižider, ili je pomiješati sa medom. Ne treba je direktno jesti, jer jaka želudačna kiselina uništava vrijedne sastojke. Mliječ produžava život starima, potpomaže rast djece i ubrzava oporavak bolesnika.

Čak i pčelinji otrov blagotvorno djeluje na organizam. Ubod pčele, mada neprijatan i bolan, izaziva pojačan priliv krvi i zagrijava mjesto zahvaćeno reumom, pa tako ublažava simptome ove bolesti. (S. Lazić)

DOKTOROVE RECEPTURE

 Seksi medena salata

Za jačanje polne moći muškaraca preporučuje se dnevno 1 do 2 kašičice medene salate: 1 kg meda, 50 g oraha, 50 g badema, 10 g matičnog mliječa i 10 g polena

 Protiv upale grla

Miješati sok od aloje i med u odnosu 1:3, a dobijenom tečnošću mazati nepca i krajnike tokom dvije nedjelje svakog drugog dana, prije jela.

Melem za opekotine

Pomiješati med sa malo brašna da bi se napravila gušća smjesa, pa melem u tankom sloju nanijeti na očišćenu ranu i prekriti gazom da djeluje punih 12 sati

Miran san

Najbolja je kombinacija sa jabukovim sirćetom, tako što se u manju čašu meda pomiješaju 3 kašičice sirćeta

Preparat treba uzimati prije spavanja.

Čaj za svaki dan 

Dr. Jovan Blagojević preporučuje čaj začinjen pčelinjim proizvodima koji je toliko bogat hranjivim sastojcima da može da zamijeni doručak. Preporučuje se svakodnevno počinjati dan sa ovim čajem.

– U 1 šolju prohlađenog čaja (preporučuje se šipak) dodajte po 1 kašičicu meda i polena i nekoliko kapi propolisa

 Savjeti plus

 Ne koristiti metalne kašike pri konzumiranju meda, jer se tako uništavaju enzimi

Med ne valja mnogo zagrijavati (iznad 40 stepeni C), jer se umanjuju njegova ljekovita svojstva

Ne izbjegavati „ušećeren“ med, jer time ne gubi vrijednost

Svi pčelinji proizvodi mogu da izazovu alergiju, pa kod manje djece treba početi sa probnim količinama