Hamid Zlatić: Svako rano pokretanje legla znači i manji prinos u maju

Hamid Zlatić: Svako rano pokretanje legla znači i manji prinos u maju

SHARE

Piše Hamid Zlatić, ([email protected])

Topla jesen, a bogami i zima pogoduje razvoju legla. Mnogi smatraju da se pčele preradom pogače troše, ja mislim obrnuto. Pčele kod degustacije kvalitetnih pogača uživaju u tome, i ne troše se kako to neki misle u velikoj mjeri. Dokazano je kako se pčele troše odgajanjem legla i to je sigurno tako!

Rano dodata pogača simulira unos iz vana, neće nju pčele pojesti kao što to neki misle. Nego će je približiti i smjestiti tamo gdje njima odgovara. Uz toplo vrijeme koje je neobično za ovaj dio godine.

Pogača će dodatno stimulisati zajednicu koja će već i onako oko 22.12 pokrenuti leglo. Za njegovanje legla u decembru ili januaru mjesecu pčele trebaju uložiti ogroman napor u odgajanju legla. Prema nekim istraživanjima za odgoj jedne mlade pčele potrebno je da se angažuje i do 10 pčela radilica dok je taj broj u februaru mjesecu negdje oko 7 pčela. Zašto je potreban toliki broj njegovateljica u decembru ili januaru mjesecu? Odgovor nimalo nije jednostavan ali je dosta logičan, za odgoj legla osim mliječi u košnici potrebna je i odgovarajuća mikro klima decembar i januar mjesec su jako nepovoljni za održavanje mikro klime u košnici. Za odgoj legla potrebna je i hrana med kao i perga, za jednu odgojenu pčelu pčelama je neophodna jedna ćelija hrane tako da ranim startanjem legla rano se troše zalihe hrane kao i zimska pčela.

Ako uzmemo u obzir biologiju pčele vidjet ćemo da su pčele samo određeno vrijeme sposobne odgajati to jeste hraniti leglo. Nakon odgovarajuće starosti pčele gube moć lučenja mliječi tako da kada dođe povoljnije vrijeme za proljetni razvoj legla takve pčele neće moći učestvovati u odgajanju legla a svi znamo šta to znači.
Svaka zajednica koja krene sa ranim odgojom legla manje je produktivna u prvoj proljetnjoj paši. Nemojte ni u februaru mjesecu forsirati leglo kako bi postigli veliki broj okvira zatvorenog legla. Ne gledajte u one koji već tada sirupaju pčele i daju im obilje pogače.

Mnogi će se kajati zbog toga u bagremovoj paši, imat će avijaciju koja im neće donijeti med. Gledat će kod kolega na oko slabije pčelinje zajednice ali bolje odnjegovane i te slabije pčelinje zajednice dat će veće prinose od loše odgojene avijacije.

Ovo se odnosi i na kolege koji stavljaju okvire meda preko satonoša, znam mnogi se neće složiti sa mnom i ne moraju ali ja sam osjetio potrebu da vam ovo napišem.

Svako rano pokretanje legla znači i manji prinos u maju, tko mi ne bude sad vjerovao spoznat će istinu kada za to dođe vrijeme.

Ova zima je posebna. Napominjem nisam zato da se antivarozne podnice drže otvorene zimi ipak bih vam preporučio da ih sad malo otvorite i napravite blagu promahu (promaju) kako bi spriječili ovo o čemu pišem. Pa kada ponovo zahladni zatvorite podnice ne zbog zime nego zbog potrošnje hrane koja je ove zime malo izraženija. Na klimu ne možemo uticati ali na svoje postupke ite kako možemo!!

Oni koji imaju male zalihe hrane u svojim košnicama a tvrdili su suprotno kako su nam njige zastarjele i kako je glupost ostavljati pčelama 15-20 kg hrane. Sjetit će se one narodne “U životu svega bude a najviše kajanja”