JESEN U PČELINJAKU

JESEN U PČELINJAKU

SHARE

SAVJETI STRUČNJAKA, 15. OKTOBAR 2012. – Kasno cvjetanje za vrijeme miholjskog ljeta i u toplu jesen kao što je ova trenutno dopušta pčelama da unesu još meda u leglo. Mnogo više pažnje trebamo posvetiti jesenskoj pripremi pčela nego što to uobičajeno radimo

Prisustvujem skoro svakom seminaru i predavanju oko toga kako i šta raditi sa pčelama za vrijeme proljeća i ljeta.

Ali još uvijek nisam bio na predavanju oko toga šta raditi i kako se ponašati u pčelinjaku za vrijeme jeseni. Slažem se da je proljeće najvažnije pčelarsko godišnje doba. Ako ne znamo šta uraditi u tom periodu, teško da ćemo izvrcati meda u narendom periodu.

Međutim, ja smatram kako je jesen najvažniji period i vrijeme kada trebamo najviše vremena posvetiti pčelama. Ako ne napravimo potrebne korake, sigurno će nam zima pojesti sva društva. A to ne želimo, zar ne?

Dakle, moje mišljenje je da mnogo više pažnje trebamo posvetiti jesenskoj pripremi pčela nego što to uobičajeno radimo. Kroz ovaj članak pokušat ću vas uvesti u stvari koje ja radim krajem ljeta i početkom jeseni u svom pčelinjaku. Prva od njih je zamjena matice. Iako kasno ljeto i početak jeseni može biti neugodno vrijeme zbog veličine košnice i volumena pčela unutar nje, zamjena matice se može uraditi.

Mi uvijek preporučujemo mijenjanje matice nakon dvogodišnjeg ciklusa jer one postaju stare i istrošene. Ako stavite mladu i snažnu maticu, vaše društvo ima veće šanse za prezimljavanjem. Mlada matica proizvest će mnogo više pčela za rano proljeće nego što bi to uradila starija matica. Nova matica znači i veći prinos u vrijeme kad nektar potekne iz biljaka.

TEKST U CIJELOSTI PROČITAJTE U PRINTANOM IZDANJU BH PČELARA OD 15. OKTOBRA 2011. ILI SE PRETPLATITE NA ONLINE IZDANJE

Jesen_pcelinjak