KAKO PRIPREMITI RASTVOR OKSALNE KISELINE: NIKAD VUK!

KAKO PRIPREMITI RASTVOR OKSALNE KISELINE: NIKAD VUK!

SHARE

Važno je znati da se voda nikada ne sipa u oksalnu kiselinu, već obratno, oksalna kiselina o vodu. Zbog toga i izreka „Nikad VUK“.

pcelinjak oks. kiselinaOksalna kiselina danas je jedno od najrasprostranjenijih sredstava za suzbijanje varoe u svijetu, sa učinkom i do 99 %. Pčelari ovu kiselinu najčešće koriste kasno u zimu, kada su sigurni da u košnici više nema legla. Preporuka stručnjaka je da svaka ulica pčela dobije po 5 ml oksalne kiseline, otopljene u rastvoru šećera i vode.
Upotreba oksalne kiseline dozvoljena je čak i u organskom pčelarstvu, jer je ova kiselina prirodni sastav meda, ali i kakaa, čaja, paradajza, krompira, špinata…

Ipak, treba znati i to da nisu svi pčelarski stručnjaci za upotrebu oksalne kiseline u pčelarstvu, ili barem za njezinu prekomjernu upotrebu.

Potrebno je 35 grama oksalne kiseline i 1 l šećernog rastvora 1:1. Litar rastvora je najlakše napraviti na način da se u 600 ml vrele, prokuhale vode doda 600 g šećera.
Rastvor dobro promućkajte i nakapavajte 5 ml po jednoj ulici pčela, kada su pčele u zimskom klupku. Pogledajte kako je to slikovito prikazano:

pcelar 32 duplericapcelar 32 duplerica1