Kako se boriti protiv miševa prilikom zazimljavanja pčela?

Kako se boriti protiv miševa prilikom zazimljavanja pčela?

SHARE

Otrov iz pčelinje žaoke djeluje tako da usporava kretanje mišića kod toplokrvnih životinja. Iako neki miševi uspiju pobjeći, deset ili više pčelinjih uboda može biti kobno i sasvim dovoljno otrova da zaustavi srce malom poljskom mišu

Kad sam kupio svojih prvih 40 košnica početkom ‘70-tih godina, o pčelarstvu sam znao vrlo malo. U to vrijeme, moj brat i stariji sin imali su pet društva i već su razmišljali o proširenju pčelinjaka. Zahvaljujući njima, ubrzo sam “ušao” u posao i od tog dana zajedno smo proučavali pčelarstvo kao nauku. Naš pčelinjak prozvali smo “Campbellov med”.

Oporuka za kupovinu pčelinjaka

Ubrzo nakon početka, počeli smo sa kupovinom još pčelinjih društava. Naš prvi poduhvat bila je kupovina 150 društava od starijeg pčelara koji je patio od srčanih bolesti. I danas dan se sjećam njegovih plavih usana. Kao što nam je kasnije njegova supruga rekla, nikada ga nije vidjela da pravi neki ugovor na papiru. Te subote, napisao je nešto za nas. Slijedeći ponedjeljak on je umro.

Bio je to ugovor uz čiju smo pomoć otkupili pčele. Ubrzo nakon ovog, došao nam je i drugi pčelar koji je bio pred penziju. Pčelarstvom se bavio preko 40 godina i imao je pčelinjak od 350 košnica. Opet smo bili u mogućnosti napraviti posao, ali u ovom trenutku počeli smo razmišljati o sebi kao o komercijalnim pčelarima.

U žurbi smo osnovali respektabilan pelinjak, ali sa starim i dotrajalim košnicama. Košnice su bile od borove daske i godinama su bile izložene nevremenu. Iako su još uvijek bile upotrebljive, definitivno su pokazivale znakove istrošenosti.

Također, vrijedno je napomenuti da je drvena oprema koju smo kupili bila napravljena od mnogo različitih pečlara i bile su različitih dimenzija, boja i kvalitete.

Neugodan miris

Mnogi komadi košnice bili su labavi i dozvolili su ulazak poljskim miševima koji su u košnicu ušli u jesen a izašli na kraju zime. Posljki miševi napravili su unutar košnice svoje gnijezdo. Također, prbili su leglo kako bi sebi napravili rupe kroz koje će se kretati. Pčele nisu mogle popraviti te oštećene dijelove, pa su okvirovi pri prvoj provjeri morali biti odbačeni.

Šta se dogoditi sa miševima? Pčele će dobiti svoju osvetu u proljeće. Miševi uživaju toplinu, skrovište u košnici preko zime gdje jedu i pčele. Ali, kad dođe toplo proljetno vrijeme, pčele ponovo dobiju svoju slobodu kretanja.

Medonosne pčele su vrlo čisti insekt i neugodan miris miševa je dovoljan da ovi oprašivači postanu bijesni. Otrov iz pčelinje žaoke djeluje tako da usporava kretanje mišića kod toplokrvnih životinja. Iako neki miševi uspju pobjeći, deset ili više pčelinjih uboda može biti kobno i sasvim dovoljno otrova da zaustavi srce malom poljskom mišu.

Češljevi i matične rešetke

Večina pčelara za odbranu pčelinjih zajednica od miševa i druge grabeži koristi češljeve. Druga mogućnost je stavljanje matične rešetke na podnjaču ispod okvira s leglom. Ovo ne znači da smo se riješili te napasti iz pčelinjaka. Zna se dogoditi da kad se odluče na ulazak u košnicu, oni uporniji svojom njuškom naprave prolaz pored češlja ili ga odstrane sa leta. Košnica im pruža obilje hrane, a temperatura koju pčele proizvode im je gotovo idealna za smeštaj njihovog gnijezda uz pčelinje leglo.

Zatrovani mamci

Pred kraj zime djelotvorna mjera suzbijanja je stavljanje zatrovanih mamaca u neoprani tetra-pak od mlijeka koji se maskira lišćem, suhom travom i sl. Takve mamce treba postavljati na što više mjesta na površini gdje se želi provesti suzbijanje. Suzbijanje će biti djelotvornije ako se u sprovođenje uključi što više poljoprivrednika.

Mačka i mamci

Od hemijskih mamaca možete primjeniti Brodilon, Glodacid žitni mamac ili mehki Ratox mamac, Rodexion, Chromorat ili Storm. Za pravilnu upotrebu navedenih sredstava potrebno je pridržavati se priloženih uputstava. Ono što je još dosta efikasno a to je da na pčelinjaku treba držati dobru mačku koja će brinuti da ga miševi zaobilaze u velikom luku.

Krtice i miševi ubijaju pčele

Znak da je krtica bila u košnici su isitnjene mrtve pčele na podnjači (nekada i na satonošama pa i na letu), dijelovi tijela pčela, kao i tragovi njihovog izmeta na satonošama. Znak da su miševi bili prisutni u košnici su isitnjeni komadi saća na podnjači, izgriženo i oštećeno saće, a miševi često u košnicama naprave i čitava gnijezda. (BH pčelar print)