Kako se sa inspekcije pčelinjih društava vratiti bez ijednog uboda?

Kako se sa inspekcije pčelinjih društava vratiti bez ijednog uboda?

SHARE

Pčele su savršeni organizmi opremljeni najsavremenijom opremom za detektovanje opasnosti, vibracija i klimatskih uslova. Ne vole nagle promjene niti nepotrebno izlaganje situacijama za koje nisu spremne. Jedno od najgorih stvari koje možete napraviti kako biste svojim pčelama “najavili” da ćete izvršiti inspekciju košnice jeste stvaranje nepotrebne galame ili udaranje strana košnica, što je nažalost česta praksa neiskusnih pčelara  

Jedan od najvećih problema sa kojim se susreće svaki pčelar, bilo početnik ili dugogodišnji profesionalac jeste inspekcija košnica sa ljutim i uznemirenim pčelama.  Pčele najčešće postaju razdražljive u slučaju nagle promjene vremena, kada vazdušni pritisak opada, a vi baš u tom trenutku odučite izvršiti redovan pregled košnica.

Uzroci ljute pčelinje zajednice mogu biti razni, ali postoje neki faktori koji će sasvim sigurno mirnu košnicu pretvoriti u tempiranu bombu. Pored vremenskih prilika, na temperament pčela itekako djeluju i jaki mirisi poput dezodoransa, krema za ruke, ili odjeća koja je oprana u omekšivačima koji često imaju jak miris.

Moguće je da pčele reaguju agresivno jer košnica pod napadom mrava ili košnica nije dobro zatvorena pa se zajednica osjeća ugroženo. Bez obzira o kakvoj se situaciji radilo, postoji nekoliko praktičnih savjeta koji će vam pomoći da prepoznate znakove uznemirene košnice i naučite šta trebate učiniti kada situacija izmakne kontroli.

Ostanite mirni

Za početnike je ovo možda najteži korak za savladati i to je nešto što će se usavršiti sa godinama iskustva rada sa pčelama. Zapamtite da su pčele živa bića koja se hrane vašom energijom, pa ukoliko na vama osjete strah reagovat će baš poput pasa ili konja.

Problem rada sa ljutim pčelama je što pčelar počne da žuti kako bi se što prije udaljio od košnica, ali to je jedna od najvećih grešaka koje možete učiniti. Zamislite samo šta bi se dogodilo da okrenete leđa ljutom psu i počnete bježati… Umjesto toga, bez obzira koliko su pčele ljute, savjetuje se da na pčelinjaku ostanete desetak minuta, dajte priliku pčelama da se malo smire i shvate da nema prave opasnosti, pa se tek onda udaljite sa pčelinjaka.

 Pazite da ih ne zgniječite

Zgnječena pčela ispušta feromone koji ostalim jedinkama znači alarm za napad i tada se čitava zajednica pretvara u pravu mašinu za ubode. Budite veoma pažljivi prilikom inspekcije i rukovanja sa košnicama, jer što više pčela pritisnete, to će količina feromona biti veća što znači veće šanse za ubod.

Ukoliko ipak slučajno zgniječite nekoliko pčela, glavni cilj bi vam morao biti da što prije smirite iziritiranu zajednicu, a u tome će vam najviše pomoći dimilica koja će blokirati protok feromona u košnici.

 Naučite pravilno disati

Pčelari često u šali vole reći kako “pčelama smeta jutarnji zadah”, ali istina je da su pčele vremenom naučile da krenu u napad kada osjete ugljen dioksid. Naime, skoro sve vrste predatora koji napadaju pčelinje zajednice također izdoišu ugljen dioksid, pa se pčelarima savjetuje da prilikom  rada sa košnicama izbjegavaju teške izdisaje, ili kašljanje. Pokušajte se naučiti da dišete lagano kroz nos tokom inspekcije svojih duštava.

 Eliminišite izvore stresa

Pčele su savršeni organizmi opremljeni najsavremenijom opremom za detektovanje opasnosti, vibracija i klimatskih uslova. Ne vole nagle promjene niti nepotrebno izlaganje situacijama za koje nisu spremne.

Jedno od najgorih stvari koje možete napraviti kako biste svojim pčelama “najavili” da ćete izvršiti inspekciju košnice jeste stvaranje nepotrebne galame ili udaranje strana košnica, što je nažalost česta praksa neiskusnih pčelara početnika.

Pčele ne vole snažne vibracije, pa bi najbolje bilo da zaboravite na lupanje ili drmanje košnice, te udaljite svoja društva od izvora buke poput kosilica za travu ili puteva kojim često prolaze auta.

 Dobar tajming

Postoje određeni faktori na koje pčelar ne može utjecati, a koji će sasvim sigurno uznemiriti pčele. Otvaranje košnica tokom hladnih i vjetrovitih dana je svakako jedan od tih faktora, a uočeno je da će pčele više biti ljute ako im košnicu otvorite tik prije zore ili sumraka. Razlog tome je što će sakupljačice u to vrijeme biti kući i svakako neće biti sretne što vas vide.

Znate i sami koliko možete biti razdražljivi kada ste gladni, a ista stvar je i sa pčelama kada su im zalihe hrane na izmaku. Pčele također znaju biti posebno razdražljive kada ih premjestite sa jedne na drugu lokaciju, tako da ćete u tim slučajevima morati biti posebno oprezni.

Na kraju ukoliko su vaše pčele konstantno ljute i napadački nastrojene, možda je vrijeme da u koloniju uvedete novu maticu i pratite razvoj situacije.

(bhpcelar.com)