Mr. sci. Violeta Santrač: NAUKA NEMA „ČAROBNU FORMULU“ ZA VAROU, A MI...

Mr. sci. Violeta Santrač: NAUKA NEMA „ČAROBNU FORMULU“ ZA VAROU, A MI IMAMO „ČARŠAF TERAPIJU“ I LIJEKOVE IZ ŠUPA!

SHARE

Ozbiljni pčelari rade kontrolu dnevnog pada varoe na tri ili pet kontrolinih tačaka, tako što podmaste papir, odonosno, treba da ide vazelin na uložak.

Tretman varoe je sveto pravilo. Ako je ne tretirate tri godine, izgubit ćete pčele. Varoa se u vaše košnice useljava i od vaših susjeda pčelara. Zbog toga bi bilo dobro da se kontrola varoe radi istovremeno, sinhronizovano, inteligentno i planirano, sa odgovarajućim sredstvom.

Nijemci su dokazali da košnica koja nije imala varou, ako je u njenoj blizini košnica koja je imala ovog napasnika, dnevno može da poveća 1.000 varoa. Poznato je da je 20% normalnog “zalijetanja” u druge košnice. Dakle, 20% vaših pčela ući će u drugu košnicu i eto opasnosti za varou.

Kontrola pada

Ne možete sve košnice isto tretirati. Jedna ima malo varoe, druga puno, treća previše, a mi prema svima radimo tu čaršav terapiju. Svi dobiju malo dima.
Zbog toga ozbiljni pčelari rade kontrolu dnevnog pada varoe na tri ili pet kontrolinih tačaka, tako što podmaste papir, odonosno, treba da ide vazelin na uložak.

Nemojte vjerovati u rezultate pada sve dotle dok varoa ne može da se utopi u nećemu. Dakle, ako površinu namažate sa vazelinom, varoe neće otići odatle, neće ih odnijeti mravi. Imat ćete realnu sliku pada. Kontrola pada bez ikakvog tretmana vam je najbitnija.

Kontrola pada poslije tretmana je također značajna. Morate znati koliko da radite tretman.

Lijekovi protiv varoe u ovoj zemlji se koriste decenijama. Imaju samo druga imena, i isti hemijski sastav. Tretman oksalnom kiselinom i drugim kiselinama je dobro došao, i pomaže, ali pod uslovom da imate integralni pristup.

Lijekovi iz šupa

“Apilajfar”, “timovar”, “varodal”, “varolik”! Samo četiri bijedna preparata u paleti od preko 50 postojećih registovarnih u svijetu. To je naša greška. Moja i vaša. Jer igramo kako nam se servira. Zašto ja ne mogu da kupim neki kvalitetan lijek.

U svijetu se nalaze mnogo kvalitetniji i mnogo efikasniji lijekovi od onih koji se prave po šupama koje mi onda kupujemo. Veterinarski lijek se mora prodavati u veterinarskoj ambulanti. Ne može ga prodavati poljoprivredna apoteka, i ne može ga prodavati pčelarska zajednica.

Pčelar ode u veterinarsku inspekciju, samo sedam dana tokom godine, i ima spisak lijekova za varou. Pčelar nema pojma koji su to lijekovi, njega to ne interesuje. Dobiva ih subvencionirano, u pola cijene. Ali samo u sedam dana odabranih tokom godine. U tom određenom periodu svi pčelari se podmire lijekovima za varou i već početkom sezone oni znaju sa čim će raditi.
Ako ne kupi tada, onda može da se slika. Kasnije on mora ići kod veterinara koji će mu napisati recept, a koji košta!(bhpčelar/arhiva)