OBRAD NINKOVIĆ: SELIDBA ZBOG ZDRAVLJA VIŠE NEGO ZBOG MEDA

OBRAD NINKOVIĆ: SELIDBA ZBOG ZDRAVLJA VIŠE NEGO ZBOG MEDA

SHARE

obrad-ninkovic-logo

TREBINjE, 19. APRILA 2012 –  Zbog loše prošlogodišnje medonosne sezone na području istočne Hercegovine početkom ove godine stradalo je blizu pedeset odsto pčelinjih društava, izjavili su jučer za Srnu tamošnji pčelari.

Prema riječima Obrada Ninkovića, predsjednika Udruženja pčelara „Trebinje“, uzrok stradanja je prošlogodišnja sezona  koja je obilovala velikim razvojem varoje, te sušama tokom proteklog ljeta i jeseni.

– Pčelinja društva su iscrpljena ušla u zimu, koja je ove godine bila izuzetno hladna, a ako tome dodamo da proljeće ove godine kasni, možemo konstatovati da je više faktora znatno uticalo na stradanje pčelinjih društava na području trebinjske i susjednih opština – rekao je Ninković.
On kaže da su stradanja, uglavnom imali oni pčelari koji svoja pčelinja društva nisu selili u visoka planinska područja, pa su usljed nedostatka cvjetnog praha pčele bile snabdijevane sa nekvalitetnom hranom što je dodatno uzrokovalo stradanje.

Iz tog razloga, dodaje Ninković, savjetuje se pčelarima da svoja pčelinja društva u ljetnjem periodu moraju seliti na veće nadmorske visine, ne, kako kaže, zbog meda već zbog zaštite pčela u narednoj sezoni.

Ninković smatra da protekla loša godina neće obeshrabriti pčelare sa ovog područja i da će ova godina biti znatno bolja od prethodne što je samo dodatni motiv za bavljenjem pčelarstvom.

Oko 1.500 pčelara sa područja istočne Hercegovine sa svojih četrdesetak hiljada pčelinjih društava u prosjeku u posljednjih pet godina proizvedu oko 400 tona visokokvalitetnog meda, koji su do sada plasirali na područje Srpske i BiH, a prema najavama, stvaraju se uslovi da se uskoro izvozi i za zemlje EU.