Pčelarska praksa Džemala Popaje: KAKO U ISHRANI ZAJEDNICA KORISTITI PLASTIČNE VREĆICE UMJESTO...

Pčelarska praksa Džemala Popaje: KAKO U ISHRANI ZAJEDNICA KORISTITI PLASTIČNE VREĆICE UMJESTO HRANILICA?

SHARE

Ovom metodom moguće je neprekidno vršiti stimulaciju matice, a da pri tome sirup u hranilice ne ulijevamo svaki dan.Jedna od prednosti vrećica je i ta što se pčele ne mogu gušiti. Mogućnost prenošenja bolesti putem hrane svedena je na minimu.Polietilenske vrećice (plastićne vrećice), moguće je koristiti kao ambalažu za prihranjivanje pčela. Njihova primijena je veoma praktična. Omogućava nam da izbjegnemo prosipanja sirupa u pčelinjaku, spriječimo grabež, smanjimo broj otvaranja košnica radi sipanja sirupa. Upotrebom plastićnih vrećica sirup možemo davati u svako doba dana.

Najbolje su vrećice od folije debljine 0,1 mm dimenzija 300 x 450 mm. U takvu vrećicu može da stane 5 litara sirupa.

Ukoliko niste u mogućnosti obezbijediti navedene plastične kese, njih mogu zamijeniti vrećice koje se koriste u domaćinstvu. U trgovini ih ima pod nazivom „ZIP“ vrećice i to raznih veličina (zatvaraju se kao rajfešlus).

Način pakovanja sirupa
Da bismo mogli koristiti ovakav način prihrane pčelinjih zajednica moramo prethodno obezbijediti neka sitna pomagala.

Potrebno je nabaviti plastićne vrećice 300 x 450 mm (slika 1). Naravno, vrećice mogu biti i drugih dimenzija, s tim da se kutija (slika 2) mora prilagoditi tim vrećicama.

Da bi nalili sirup u vrećicu, moramo joj odsijeći ćošak (slika 3) u koji stavimo lijevak (slika 4) ili slavinu iz koje treba da nalijemo sirup. Kad naspemo sirupa, odsjećeni ćošak zavarimo kućnim zavarivačem (slika 5).

Važnu ulogu igra i drvena kutija (slika 2), koja ima unutrašnje dimenzija kao i vrećica, razmaknutih stranica 7- 8 cm. Prednja i zadnja strana je pod uglom od 45 0. Ova kutija obezbijedit će nam da u vrećicu stane sirupa 3/4 njezine zapremine.

Ćošak vrećice kojeg smo odsjekli, treba da iz kutije viri 3 do 5 cm, kojeg ćemo zavariti nakon ilijevanja sirupa u vrećicu. Nakon toga, vrećicu vadimo iz kutije i odlažemo je sa strane. Obavezno provijeriti da li vrećica negdije pušta sirup.

Ako kojim slućajem vrećicu napunite previše, ona neće funkcionisat kako treba jer će tećnost izlaziti iz nje kada napravite i najmanji otvor.

Ovako pripremljene vrećice sa sirupom mogu se staviti u kutije i tako ih transportovati na pčelinjak.

Važno je da u vrećici ostane što manje zraka. Jer, ostatak zraka prije zavarivanja vrećice moramo istisnuti. Ako smo uradili kako treba, zidovi vrećice sami padaju srazmijerno isisavanju sirupa od strane pčela. Također, zbog nepostojanja zraka u vrećici, spriječena je mogućnost da se sirup „pokvari“ u košnici.

Višestruka primjena
Pripremljena vrećica stavlja se direktno na okvire (satonoše) košnice. Zatim, u gornjem dijelu vrećice oštrim ekserom (trgovaćki naziv „ekser sedmica“) debljine 4,2 mm napravimo otvor na kesi i istisnemo zrak koji je zaosto u kesi nakon zavarivanja.
Nakon toga, bušimo dodatne otvore – rupe, zavisno od namijene prihranjivanja.
Na jednu rupicu može da uzima 6 do 10 pčela istovremeno. Broj otvora zavisi od snage zajednice i brzine prihtranjivanja.

STIMULATIVNO PRIHRANJIVANJE

Napravimo 3 – 4 otvora. Pčele će iz vrećice, pripremljene na ovakav način, sirup uzimati postepeno tokom dužeg vremenskog perioda – do 20 dana, odnosno oko 250 gr sirupa dnevno.

POPUNJAVANJE ZALIHA

Broj otvora na vrećici povećavamo na 15 do 20 otvora. Nije preporućeno da se prave veći otvori.

Umjesto bušenja većeg broja otvora ekserima, lakše je oštrim skalperom napraviri nekoliko uzdužnih rezova dužine 20 mm. Mjesto gdje su otvori napravljeni ekserima ili uzdužno izrezani skalperom treba prekriti komadom gaze (tufer 10 x 10).

Na ovaj način pčele se hranu iz kese unijele za kratko vrijeme –obzirom da je gaza stalno vlažna upijajući sirup iz vrećice, pčele imaju veliki pristupni prostor za uzimanje sirupa, i vrlo brzo ga prenese u okvire.

Davanje vrećica sa hranom nije u vezi sa dobi dana kada to radimo. Obzirom da su otvori na vrećici mali, izbjegnuta je mogućnost pojave grabeži.

Ova metoda prihranjivanja pčelinjih zajednica naročito je pogodna kod pčelara koji koriste duboke podnice, u koje mogu postaviti vrećice sa sirupom. Oni pčelari koji ne koriste duboke podnice, na plodište će staviti polunastavak ili zbijeg koji se odozgo treba utopliti.
Ovom metodom moguće je neprekidno vršiti stimulaciju matice, a da pri tome sirup u hranilice ne ulijevamo svaki dan.

Jedna od prednosti vrećica je i ta što se pčele ne mogu gušiti. Mogućnost prenošenja bolesti putem hrane svedena je na minimu.(BHPČELAR/ARHIVA)