Pčelarska praksa Izeta Muslića: SMANJENJEM ĆELIJA RADILIČKOG SAĆA SPRJEČAVA SE RAZMNOŽAVANJE VAROE!

Pčelarska praksa Izeta Muslića: SMANJENJEM ĆELIJA RADILIČKOG SAĆA SPRJEČAVA SE RAZMNOŽAVANJE VAROE!

SHARE

Smanjenje ćelija činite tako što se smanji početak satne osnove sa 5 mm na 4,5 mm (4,8 mm). Satne osnove su otkrivene početkom 19. stoljeća, a proizvode se od rastopljenog voska, koji se prelije preko metalne ploče, kojeg valjak svojom težinom razmakne po metalnoj ploči i na taj način dobijemo sa obje strane ugravirane početke ćelija, a vosak se stvrdnuo hlađenjem.

Prema našim mišljenjima, a posebno “APIMONDIJE”, pčele bi u Evropi mogle izumrijeti u narednih deset godina jer su žrtve raznih bolesti, posebno varoe i insekticida. Već smo utvrdili da pčela u prirodi više nema. Pčele su prije živjele slobodno, a radi koristi, čovjek je prenio pčele u blizinu svoje kuće da bi ih u jesen ubijao, a sebi uzimao med. Pčele se razmnožavaju rojenjem. Na taj način, broj zajednica se povećavao i širio na određenom prostoru. Rojenjem su se pčele rješavale i bolesti, naročito zaraznih.

Pojavom varoe, pčele pokušavaju da je se rojenjem riješe. Radi toga se sve više roji, a rojevi masovno bježe u prirodu tražeći spas. U prirodi ga nema, jer i tu im prijeti varoa. U isto vrijeme, pčelari pokušavaju da hemijskim sredstvima unište varou, ali se varoa održava, jer postaje otporna na hemijske otrove. Dakle, što se tiče hemije, vidi se kraj uništavanja pčela.

Biološki izlaz

Zbog toga, treba tražiti biološki izlaz za uništenje varoe. Izet Muslić iz Maglaja je u u svojoj knjizi “Pčelarstvo – opis i primjena mog praktičnog rada na pčelinjaku”, koja je izašla iz štampe 2007. godine, napisao neke mogućnosti uništenja varoe.

Izet Muslim je ustvrdio da se smanjenjem ćelija radiiačkog saća sprječava razmnožavanje varoe. ON kaže:

„Smanjenje ćelija činite tako što se smanji početak satne osnove sa 5 mm na 4,5 mm (4,8 mm). Satne osnove su otkrivene početkom 19. stoljeća, a proizvode se od rastopljenog voska, koji se prelije preko metalne ploče, kojeg valjak svojom težinom razmakne po metalnoj ploči i na taj način dobijemo sa obje strane ugravirane početke ćelija, a vosak se stvrdnuo hlađenjem.

Proširena ćelija

Do prije sto godina, ova presa je bila polumehanička, a dobivale su se satne osnove veličine okvira, koji se po potrebi obrezuju na potrebnu veličinu. Sada se to radi na pločama pomoću valjaka.

U početku proizvodnje satnih osnova, utvrdilo se da pčele nastavljaju raditi ćelije onako kako je satnom osnovom određena veličina ćelije. Tada se povećao početak satne osnove u ćeliju da se dobiju veće pčele koje će biti produktivnije.

Tako je proširena ćelija sa 4,5 mm na 5 mm koju sada koristimo, ali sa svojom veličinom otvara slobodan prostor varoi da se razmnožava.

Dakle, početak ćelije satnih osnova treba vratiti nazad i proizvoditi početak šestougaonih ćelija sa prečnikom 4,5 mm (4,8 mm), jer su povećane 2 do 5 mm. U isto vrijeme, povećan je i toplotni prostor u košnici kroz koji se pčele mogu kretati i provlačiti. Ovaj prostor je regulator toplote u košnici. Ako je taj prostor širi, pčele rade duže ćelije i tako povećavaju veličinu prostora, tj. rade neprirodne veličine ćelija.

Langstrot je eksperimentisao i tako je njena veličina prostora koji varira od 4,8 do 9,5 mm. Očekujem da će se uključiti u ovu problematiku više čitalaca BH PČELARA, a posebno pozivam praktične pčelare da u narednoj sezoni probaju – eksperimentišu sa smanjenim ćelijama. Posebno ističem da je preradu sa smanjenim ćelijama potrebno koristiti u sezoni okvir građevnjaka.

Smanjiti toplotni prostor

Da bi se dobio prostor koji pčele rade u prirodi, treba ga svesti na 32 mm. Sada koristimo 36 mm. Dakle, stvaramo veći toplotni prostor za 4 mm, a ta veličina pčelama onemogućava održavanje temperature 35 stepeni Celzijusa kolika je potrebna leglu.

Dakle, treba smanjiti toplotni prostor za 4 mm, to jest smanjiti letvice okvira sa strane koje određuju širinu okvira sa sadašnjih 36 na 32 mm.

Argumenti i razlozi

Razlozi iz kojih se može zaključiti da smanjenje ćelija onemogućava razmnožavanja varoe:

1. Varoa radije polaže jaja u trutovsko leglo, radi boljih uslova (veličina ćelija i niža temperatura).
2. Pčele koriste crno saće (staro) za leglo, čija ćelija ima prečnik 4,5 mm, radije nego novo saće.
3. Velika osjetljivost na višu temperaturu.
4. Kavkaske i afričke pčele imaju manje ćelije i legu se manje pčele, a nemaju varoe.
5. Korištenjem sadašnjih ćelija pčele su neotporne na bolesti.
. Entomolozi su dalje primijetili da su pčele krenule da stradaju i prije pojave C. (bhpčelar)