Pčelarske teme: DA LI JE VAROA „OTJERALA“ PČELE?

Pčelarske teme: DA LI JE VAROA „OTJERALA“ PČELE?

SHARE

? Ekstra smo pripremili dvije košnice za zimu, ali polovinom novembra koji je inače bio izuzetno topao mjesec, primijetili smo da nema pčela, niti meda. Tip košnice DB, jedna bila sa polunastavkom, a druga bez nastavka!

– Prema slikama koje ste poslali može se zaključiti da je bilo vjerovatno tihog grabeža a također da baš niste „ekstra“ pripremili zajednice. Na žalost možda vaša društva jesu tada u to vrijeme bila jaka, ali baš u najjačim zajednicama u to vrijeme ima najviše varoe. Dakle pretpostavljam da je varoa glavni uzrok propadanja vaših zajednica. Varoa inače osim što pčelinjoj zajednici pravi probleme još veće štete rade virusi kojima varoa otvara puteve ulaska u tijela pčelinja. Zbog prevelike invadiranosti zajednice varoom te virusima zajednica ulazi u jako stresno stanje pa sama napušta košnicu koja tihim grabežom, neprimjetno bude „pokradena“.

Najbolje bi bilo da odnesete te uzorke sa podnice u neku referentnu laboratoriju da vam daju analizu i pravi uzrok propadanja zajednica, ali pretpstavljam da je varoa glavni uzrok. Da li ste na vrijeme tretirali i kojim sredstvom to vi znate. Tretman protiv varoe se mora odraditi na vrijeme kvalitetno i pravilno. Kod nas u BiH je to početak augusta mjeseca. Inače, zajednica ulazi u zimu oslabljena sa smanjenim imunitetom pa se čak ne desi ispravna smjena generacija ljetnih i zimskih pčela i neminovno dolazi do umiranja zajednice kao što je na žalost kod vas.(bhpčelar/savjeti stručnjaka)