Pčelarstvo nije komplikovano: SNELGROVA DASKA I UZGOJ MATICA

Pčelarstvo nije komplikovano: SNELGROVA DASKA I UZGOJ MATICA

SHARE

Snelgrova daska

Osnovna svrha snelgrove daske bila je da spriječi izlazak roja i poveča prinose meda u pčelinjem društvu. Kasnije se počela koristiti za dvomatični sistem pčelarenja i za vještačko rojenje pčelinjih društava.

Tragajući za najjednostavnijim načinom uzgoja matica došao sam do zaključka da je to ipak uz pomoć snelgrove daske.

Piše Pašaga Ramić, Švedska e-mail: [email protected]

Postupak rada:

Odaberem jako pčelinje društvo, koje ima medište iznad matične sa određenom količinom meda.

X Prvog dana skinem medište na podnicu, na medište postavim snelgrovu dasku sa otvorenim gornjim letom na zadnjoj strani, na snelgrovu dasku vratim plodište. Matičnu rešetku ukloniti.

X Drugog dana, u medište postavljam ram sa presađenim larvama.

X Trečeg dana plodište spustim na podnicu, na plodište stavim matičnu rešetku a na matičnu rešetku postavim medište sa presađenim larvama. Snelgrovu dasku ukloniti.

X Sedmog dana postaviti zaštitne kaveze na matičnjake

X Trinaesti i četrnaesti dan postaviti matice na oplodnju.

Startovanje matičnjak u medištu ispod snelgrove daske funkcioniše kao startovanje matičnjaka u starteru, s tim što je medište kao starter mnogo jače i prihvata veći broj matičnjaka nego starter.

Odgoj i sazrijevanje matičnjaka u medištu iznad matične rešetke i plodišta funkcionise kao odgoj matičnjaka uz prisustvo matice, što prema tvrdnjama nekih istraživača daje matice boljeg kvaliteta.

Ovakav metod uzgoja matica ima dosta prednosti:

X Sav se posao obavlja u jednom pčelinjem društvu

X Ne zahtijeva traženje matice

X Malo rada

X Prihvatanje većeg broj matičnjaka

X Ne zahtijeva nikakvu posebnu opremu

X Ne zahtijeva prihranjivane uzgojnog društva

X Ne smanjuje prinose meda na društvu koje se koristi za uzgoj

X Jedno društvo može se koristiti više puta tokom sezone za uzgoj matica