Pčelarstvo Šehić: Arapima halal propolis, dijabetičarima – medenjaci, a ko nema da...

Pčelarstvo Šehić: Arapima halal propolis, dijabetičarima – medenjaci, a ko nema da plati, neka nosi džaba…

SHARE

Med s cveklom, orašastim plodovima, đumbirom, limunom, narandžom, limetom, mentom, čoko med, med s dva agregatna stanja, ćurokot u medu, med s okusom vanilije, smokve u medu, imunomed, med sa pčelinjim saćem u tegli, cimet med, medenjaci…bezbroj je noviteta u “Pčelarstvu Šehić”.

Šehić s dijelom svog bogatog asortimana

Objašnjavajući moć marketinga, ekipa jedne američke televizije nedavno je na ulici sprovela zanimljiv eksperiment. Isti proizvod, a riječ je bila o javorovom sirupu, stavljen je u dvije različite ambalaže. Tako su litar javorovog sirupa upakirali u bezličnu, jednolitarsku plastičnu bocu, a drugi litar u unikatnu, jednolitarsku staklenu bocu. Naglasili su da se unutra nalazi isti proizvod. Na plastičnu bocu stavili su cijenu od jednog dolara, na staklenoj je cijena bila deset dolara. Od nekih 300 ispitanika, čak njih 98,5 posto je reklo da bi radije kupili javorov sirup u staklenoj, nego u plastičnoj boci. Preostali učesnici ankete kazali su da nemaju dovoljno novca i da je to jedini razlog zbog kojeg bi se odlučili na javorov sirup u plastičnoj boci. Na veoma slikovit način, po ko zna koji put je prikazana moć marketinga.

Tabla dobrodošlice u Elvirov pčelinjak: Ko nema da plati, neka nosi džaba

A kakva je situacija u našoj zemlji kad je u pitanju odnos između potrebe, potražnje i ponude, kupovne moći s jedne strane i ulaganja pčelara u svoj proizvod te njegovo daljnje plasiranje u javnost, s druge strane, razgovarali smo s Elvirom Šehićem. Osim što je jedan od najboljih, najuspješnijih i najperspektivnijih bh. pčelara, Šehić se ističe u svom poslu i po tome što u svoj slatki biznis – neprekidno unosi dašak nečeg novog.

Taman što mušterije probaju med s cveklom, orašastim plodovima, đumbirom…, Elvir u ponudu uvrsti med s limunom, narandžom, limetom, mentom. Pa čoko med, med s dva agregatna stanja, ćurokot u medu, med s okusom vanilije, smokve u medu, imunomed, med sa pčelinjim saćem u tegli, cimet med, medenjake…

Halal propolis kapi i kartično plaćanje

Odnedavno, vjerne mušterije Šehić je obradovao informacijom da u ponudi ima i halal propolis kapi, što je i bio povod za naš razgovor.

Za svakog ponešto…

– Da, na zahtjev naših kupaca, od sad u ponudi imamo i “halal” propolis kapi. Za otapanje propolisa se koristi propilenglikol koji je odobren od certifikacijske kuće kao halal proizvod. Naime, poznato je alkohol u islamu zabranjen za konzumiranje, pa veliki dio potrošača neće da koristi propolis koji je rastvoren u alkoholu. Iako se islamski učenjaci razilaze u stavu da li je ili nije dozvoljeno koristiti propolis rastvoren u alkoholu, mnogi potrošači ne žele da rizikuju, a kako je propilen glikol odobren od certifikacijske kuće za izdavanje “halal” certifikata i zadovoljava islamske propise, ja sam se odlučio na proizvodnju propolisa i na ovaj način. Takođe, odskoro imamo u opciji i kartično plaćanje, idemo ukorak s vremenom. Zadovoljna mušterija je naš uspjeh – kaže Šehić.

Slatki kutak: dođi, probaj, kupi ili nosi džaba…

I to nije sve. Na ulazu u Elvirov pčelinjak, sredinom jula su “osvanule” šarene table. A na njima, slatki, dvojezični (arapski i bosanski) poziv na besplatnu degustaciju meda.

– Cilj proizvođača meda je da ostave trajni utisak na potrošače, pa u skladu s tim ja postupam. Svako pakovanje se izrađuje na inovativan način. Jer, dizajn na tegli meda je prvi kontakt s potrošačem. U savremenom svijetu ambalaža igra veoma važnu ulogu. Sa marketinškog stanovišta, etiketa je prvi način komunikacije s kupcem. Ali, ambalaža nije najvažnija, naravno. Tu je na prvom mjestu kvalitet proizvoda, zatim raznovrsnost.

Medenjaci: idealan doručak i sjajna zamjena ovisnicima o slatkom

– Kvalitetom sam davno “oborio s nogu” ne samo vjerne kupce, već i članove raznih ocjenjivačkih žirija gdje su proizvodi mojih pčelica dobili samo najbolje ocjene.

 Ko nema da plati, uzme džaba

– A kako je kvalitet kontinuiran, dalje se ide s privlačnom ambalažom, raznolikom ponudom. Odnedavno, posebno radi turista, na pčelinjak i u baštu jednog restorana gdje imam štand, postavio sam table s natpisom: “Besplatna degustacija”. Ko god poželi, može doći i probati med, ali i druge proizvode, nije bitno je li u pitanju mušterija ili ne. Ako neko nema mogućnost da kupi neki proizvod, dobije ga na poklon. Od davanja niko nije postao siromašan – kaže Elvir.

A zbog uspjeha koje niže u ovoj slatkoj branši, Elvir je čest gost osnovnih i srednjih škola gdje dio svog znanja kroz motivacione govore, prenosi i mlađim genracijama.

– Nije dovoljno reći “ja sam pčelar” i nije dovoljno proizvesti med i ostale pčelinje proizvode, potrebno je to sve i prodati odnosno naplatiti svoj trud. Da bi uspio u tome, pčelar mora biti dobar menadžer i svoje prizvode prodati po što boljoj cijeni. Dobar menadžer se mora prilagođavati stanju na tržištu odnosno mora osluškivati želje kupaca, te u pravo vrijeme ponuditi traženi proizvod. Svakim danom tržište je sve zahtjevnije, potrošači žele malo promjene u ustaljenoj ponudi pčelinjih proizvoda. Zbog toga ali i sve veće posjete turista našoj zemlji posebno Arapa koji imaju tradiciju konzumiranja pčelinjih proizvoda, „Pčelarstvo Šehić“ je odlučilo proširiti paletu svojih proizvoda.

– Da bi se pratili trendovi i zahtjevi potrošača, „Pčelarstvo Šehić“ je dosadašnju ponudu, gdje se mogao naći uži spektar proizvoda od pčela, znatno proširilo pa tako nudimo jednu sasvim novu dimenziju okusa meda, polena, propolisa, matične mliječi…Od sada, asortiman je pored ljekovitosti, ukusan, mirisan i privlačan. Uvijek je i bio, ali sada je sve to na jednom više nivou.

– Različitim primamljivim okusima smo obogatili prirodni pčelinji med. Kao takav pokazao se iznimno privlačan djeci koja inače izbjegavaju konzumaciju meda.

Ni starija populacija ne ostaje imuna na novu ponudu. Razne mješavine suhog voća i sjemenki predstavljaju zdravi desert. Kombinacije pčelinjih proizvoda sa raznim travama pomaže kod različitih oboljenja. Prodaja propolisa itekako potpomaže pčelarev budžet ali zbog njegovog rastapanja u medicinskom alkoholu dobar dio konzumenata, naročito arapskih turista ga ne žele. Poznato je da je propolis najjači prirodni antibiotik, pa je šteta da se ne koristi. Zbog toga smo uz konsultacije sa profesorom nutricionizma i agencijom za halal proizvode odlučili ponuditi propolis koji se ne otapa u alkoholu. To je izazvalo oduševljenje kod potrošača, pa, iako je skoro duplo skuplji, jako dobro se prodaje.

Elvirov med u dva agregatna stanja. Pola je kristalisan, pola tečni, a različite vrste skupa daju poseban okus.

Dalje, uz proizvode koji pomažu kod zdravstvenih problema, nudimo i preparate za njegu tijela. Iz ponude izdvajamo mednu masku o kojoj žene nakon samo jednog korištenja postanu ovisne. Posebno smo ponosni i na naš medenjak koji uz neki od naših medova, predstavlja idealan doručak, a ukusan je i dobar kao zamjena ovisnicima za slatkom. Stvoren je jedan jak brend, i to je ono na šta kroz motivacione govore, skrećem pažnju učenicima, kako se bez štele i politike može i u ovoj državi pronaći svoje mjesto pod suncem – kaže Šehić kojeg krasi velika skromnost, iako apsolutno nikakvog razloga za nju nema. Jer, sve što ovaj mladi čovjek radi, veliko je, korisno je, lijepo je.

Pa i njegova humanost, o kojoj ne voli govoriti. Poznat po svojoj želji da obraduje one koji možda nisu u mogućnosti kupiti njegove proizvode, Elvir nastavlja s tradicijom darivanja pčelinjih proizvoda čitatelje lista Aura. Početkom septembra, svi zainteresirani mogu okušati sreću i osvojiti jedan od nekoliko vrijednih, mednih paketa. Potražite na kioscima Auru i s prvim danima jeseni, ojačajte imunitet, a dotad, zaputite se u Bihać, obiđite prelijepu smaragdnu Unu, na licu mjesta probajte darove Elvirovih pčelica…