Predstavljamo pčelarsku opremu i praksu pčelara i inovatora Ise Aziraja iz Bihaća:...

Predstavljamo pčelarsku opremu i praksu pčelara i inovatora Ise Aziraja iz Bihaća: IDEALNA KOMBINACIJA ZA SAMOODRŽIVO PČELARSTVO

SHARE

Moderna tehnologija podrazumijeva upotrebu novog modela košnica i digitalnog aparata za oduzimanje apitoksina. Time se omogućava devet pčelinjih proizvoda u jednoj sezoni (apitoksin, polen, perga, trutovska mliječ, roj, matična mliječ, med, propolis, vosak). Također, moguće je primjenjivati i inhalaciju zrakom iz košnice u svrhu liječenja osoba sa respiratornim teškoćama.

Piše: Bekir Mujagić, Bihać, Tel: 061 621 209

Prema do sada korištenoj tehnologiji, pčelarenje pripada visoko rizičnoj grani poljoprivrede zbog ovisnosti o vremenskim prilikama. Dešava se da tokom sezone u nepovoljnim vremenskim uvjetima pčelari trpe značajne financijske gubitke.

Jedan od razloga za to je što je u pčelarstvu u našoj zemlji i dalje fokus na samo jedan pčelinji proizvod, a to je med. Tome često doprinosi i postojeća pčelarska oprema koja obuhvata fizički teške i manje funkcionalne košnice, zajedno sa kompliciranim i nedovoljno prilagođenim aparatom za oduzimanje apitoksina – pčelinjeg otrova.

9 pčelinjih proizvoda

U skladu s tim, još uvijek aktualna teorija pčelarenja naglašava da je pčelarstvo neprofitabilna i visokorizična grana poljoprivrede koja ovisi o vremenskim uvjetima.

Međutim,  primjerom iz  prakse Ise Aziraja, koji tvrdi  da  je značajnim promjenama u tehnologiji pčelarenja, moguće je postići upravo suprotan efekat, jer je pčela jedino stvorenje na zemlji koje sa svojim proizvodima može da podmiri sve biološke potrebe čovjeka.

Moderna tehnologija podrazumijeva upotrebu novog modela košnica i digitalnog aparata za oduzimanje apitoksina. Time se omogućava devet pčelinjih proizvoda u jednoj sezoni (apitoksin, polen, perga, trutovska mliječ, roj, matična mliječ, med, propolis, vosak). Također, moguće je primjenjivati i inhalaciju zrakom iz košnice u svrhu liječenja osoba sa respiratornim teškoćama.

Košnice koje se primjenjuju u ovom radu pod nazivima ISO  I i ISO  II, te digitalni aparat za oduzimanje apitoksina, su rezultat inovatorskog rada pčelara inovatora Ise Aziraja. Obje su pokretne, s posebnom termoizolacijom krova, te su u skladu s tim, pogodne za stacionarno i pokretno pčelarenje.

 Velike mogućnosti

Iso ukazuje na podatke da su zbog lakoće rukovanja navedene košnice prilagođene korisnicima svih starosnih dobi i raznolikim vremenskim uvjetima, te da nude značajnu uštedu vremena u poređenju s dosadašnjim košnicama. Pokazano je da se aparatom za oduzimanje apitoksina uspješno i s lakoćom dobiva osnovni proizvod za samoodrživost pčelarstva s obzirom da na tržištu dostiže značajno višu cijenu od nekad glavnog proizvoda – meda. Akcenat je na tehnologiji koja se provodi potpuno prirodnim putem bez presađivanja larvi i jaja.

Na temelju konkretnog iskustva iz prakse pčelar inovator  Iso Aziraj se ne slaže sa uvriježenom teorijom pčelarenja kao neprofitabilne i visokorizične grane već zaključuje da se davanjem značaja drugim nepravedno zanemarenim i visokovrijednim proizvodima kao što je izuzetno ljekoviti pčelinji otrov – Apitoksin koji se koristi u ovoj grani poljoprivrede daje potpuno novo usmjerenje u vidu profita i izrazito niskog rizika.

U vezi s tim naglašava da se upotrebom opisane tehnologije obezbjeđuje bezbrižni razvoj i opstanak sive evropske pčele na ovim prostorima, te pruža mogućnost da pčelarenje u Bosni i Hercegovini bude profesija i prilika za zapošljavanje čak i teže zapošljivih kategorija nezaposlenih (invalidna lica).

Ideju za bavljenje pčelarstvom i ovakvu tehnologiju pčelarenja  dobio je čitajući suru En Nahl (prev. pčele) u Kur'anu gdje se ističe čistoća, dragocjenost  i blagodeti pčele za prirodu i čovjeka. Allah, dž.š., kaže:

„ Gospodar tvoj je pčelu nadahnuo: “Pravi sebi kuće u brdima i u dubovima i u onome što naprave ljudi, zatim, hrani se svakovrsnim plodovima, pa onda idi stazama Gospodara svoga, poslušno!” Iz utroba njihovih izlazi piće različitih boja koje je lijek ljudima. To je, uistinu, dokaz za ljude koji razmišljaju.“ En-Nahl, 68-69. Pored Kur'ana , Muhamed a.s. kao lijek još jedino preporučuje pčelinje proizvode  i zasigurno tome treba dati veći značaj kako bi unaprijedili kvalitetu našeg svakodnevnog života.

8 PREDNOSTI KOŠNICA ISO-I I ISO – II

1.  Prirodno stanište pčele

2. Pokretna, ima stalak i krov, pogodna za stacionarno i pokretno pčelarenje

3. Univerzalna za sve standardne okvire

4. Posjeduje 25 okvira

5. Po vertikali je moguće postaviti dvije ili više košnica

6. Pogodna za gradsko pčelarenje

7. Podogna za osobe sa invaliditetom

8. Jednostavna za rukovanje

PREDNOSTI KOŠNICA KOŠNICA ISO II

Karakteristike ove košnice su slijedeće:

1.Prirodno stanište pčele

2. Pokretna, ima stalak i krov, pogodna za stacionarno i pokretno pčelarenje

3. Univerzalna za sve standardne okvire

4. Posjeduje 3 ladice po 12 okvira (36)

5. Po vertikali je moguće postaviti dvije ili više košnica

6. Pogodna za gradsko pčelarenje

7. Pogodna za osobe sa invaliditetom

8. Jednostavna za rukovanje

Treća generacija digitalnog aparata za sakupljanje otrova – Apitoxina

Treća generacija aparata je prilagođena za unutrašnju upotrebu. Aparat je samostalan i nema kablova. Aparat je podešen da se sam isključi nakon 45 minuta rada. Treba naglasiti da aparat posjeduje elektronički sklop sa baterijom od 4V.

Mehanički dio aparata se sastoji od radne ploče koja posjeduje dva stalka i inox žice. Aparat se koristi kao okvir.

Može se stavljati na podnjaču ispod plodišta, na satonoše iznad plodišta ili direktno u plodište. Odluka je na pčelaru koju  opciju će izabrati.

Ranija istraživanja su pokazala da se najbolji efekat postiže unutarnjom upotrebom aparata.