Slobodan Jevtić: PROTIV NOZEMOZE BORIM SE CRVENOM PAPRIKOM

Slobodan Jevtić: PROTIV NOZEMOZE BORIM SE CRVENOM PAPRIKOM

SHARE

Slobodan Jevtić iz Kostolca u Srbiji, pčelar sa 50-godišnjim iskustvom, prvo na đerzonkama, kasnije zbog selenja na AŽ košnicama, za BH pčelar govori kako se uz pomoć crvene paprike i lugalovog rastvora bori protiv nozemoze i krečnog legla. Objašnjava zašto ne koristi pčelinje pogače, društva ne prihranjuje, ne koristi tvorničke lijekove… Uz to dokazuje i kako 70 postotni invalid, nakon dvije operacije kičme, može nesmetano pčelariti i to čak sa stotinu košnica

Pčele danas mnogo obolijevaju. Zbog toga ih je, svi znamo, potrebno tretirati određenim lijekovima. Bez toga nema uspješne godine. Međutim, obzirom da sam ja veliki protivnik industrijskih lijekova, kao i što sam protivnik nekih drugih, danas ustaljenih navika pčelara, poput prihrane šećerom i sl., sve donedano sam bio na teškim mukama. Mojim pčelama trebao je lijek, a ja im ga nisam htio dati, jer, zapravo, nisam imao adekvatno sredstvo koje bi zadovoljilo i njihove i moje potrebe.
Sreća mi se osmjehnula kada sam otkrio jedan stari, već odavno zaboravljeni sitem pčelarenja, koji su prvi primjenili ruski monasi u manastirima. Ja sam izvršio neke korekcije na tom sistemu i moram priznati da sam se riješio velikih muka.
Na stranicama ovog broja BH pčelara, rado ću pokazati kako sam na jedan posve prirodan način riješio problem nozeme i krečnog legla, a sa kojima sam, kao i drugi pčelari, imao jako puno problema.

Evo kako se, poučen iskustvima starih monarha, borim protiv nozemoze i krečnog legla:
1. Pčelinjacima koji nisu pored čistih potoka ili rijeka, obezbijedim pojilice. Iskoristio sam pojilice za piliće od 14 litara – viseće. Prokuham litar vode i u nju dodam 3 do 4 dobro ljute crvene paprike. Kada se smjesa ohladi, taj sirup sipam u pojilice. Ponekad dodam još i medne vode ili čistog meda da bi privukao pčele
Sa ljutom paprikom krećem u proljeće i koristim je sve do kraja avgusta. Primijetio sam da paprika, osim ljekovitih svojstava, stimuliše matice na povećano zalijeganje jaja.
2. Također, u proljeće, kada pregledam društva, osim što mojim pčelama dam crvenu papriku, ramove tretiram POVIDONOM (na 0,5 l vode stavim 40 kapi povidona). Tako pripremljen rastvor povidona i vode sipam u flašu sa raspršivačem i njim poprskam satonoše u košnici sve dok se ne ukaže rosa na satonošama. Pčele će polizati kapljice rose te se na taj način dezinfikovati iznutra, a istovremeno će iznutra biti dezinfikovana i košnica. Ovaj postupak ponavljam tri do četiri puta u proljeće.
3. Kada dođe bespašni period, zapravo, onda kada svojim pčelama prestanem davati crvenu papriku, u pojilice sipam lugolov rastvor (20 kapi ovog rastvora na litar čiste vode). I u lugolov rastvor dodam medne vode ili meda da bih privukao pčele.

U avgustu, ramove i ulice između njih tretiram i povidonom – tri do četiri puta,.
Ko primijeni ovaj sistem tretiranja pčela, primijetit će koliko su mu društva aktivnija, življa, vitalnija.
NAPOMENA
Ako vam je pčelinjak kojim slučajem pored izvora čiste vode, rijeke ili potoka pa nemate potrebe za pojilicama. Rastvorom paprike (naravno bez dodavanja meda) tretirati ramove i ulice između njih kad god vam se ukaže prilika – najbolje kod svakog pregleda.