Rajko Radivojac ima pozitivni iskustva sa „Stimulans-om“: Zajednice kojima dajem ovaj preparat...

Rajko Radivojac ima pozitivni iskustva sa „Stimulans-om“: Zajednice kojima dajem ovaj preparat nikada nemaju diareju, a otpornije su na nozemozu!

SHARE

Bez namjere da pravim neku reklamu, vodeći se idejom da treba reći otvoreno ono što je loše, ali isto tako reći i ono što je dobro, Dijelim pozitivno iskustvo, kao što podijelim i negativno kad ga imam. Napisaću par redaka o sredstvima firme Kiko  iz Bijeljine koja koristim više godina. Jako sam zadovoljan.

Kroz godine bavljenja ovim poslom, testirao sam razne stvari, tražeći najbolja rješenja. Stekao sam određeno iskustvo i uvijek ga rado dijelim sa svim zainteresovanim. Odgajivačku zajednicu za narednu godinu pripremam odmah nakon prestanka ovogodišnje sezone. Ta priprema obuhvata one poznate mjere i postupke pripreme pčelinjih zajednica za zimu, a svodi se na tri aktivnosti. Pčele treba očistiti od varoe, obezbijediti da imaju dovoljne zalihe kvalitetne hrane i preventivno dijelovati protiv nozemoze.

Ako je godina loša, poput ove, i potrebno je dopuniti zalihe hrane pčelama to radim sirupom 1:1. U taj sirup obavezno sipam,po uputstvu za upotrebu, vitaminsko – mineralni dodatak za pčele pod nazivom “StimulanS”, proizvođača “Kiko” iz Bijeljine. Taj vitaminsko-mineralni dodatak pčelinjoj hrani  je zasnovan na biljnim ekstraktima, znači nema “teške” hemije. Pčele dodani sirup invertuju i skladište u saće. Tokom mirovanja uzimajući hranu od dodanog sirupa pčele uzimaju i neophodne vitamine i minerale, što je bitno naročito u lošim godinama kada se mora dati veća količina zamjenske hrane.

Pored toga, primijetio sam da zajednice kojima sam dao ovakav sirup nikada nemaju diareju, niti bilo koji simptom koji bi me naveo da posumnjam na nozemozu. Za sve pčelinje zajednice, a naročito za buduće odgajivačke zajednice to je veoma važno. Mlade matice ne bi trebalo da nose sa sobom u nove zajednice nikave patogene

U dobrim godinama kada pčelama nije potrebno dopunjavati  hranu, krajem septembra ili početkom oktobra svim pčelinjim zajednicama dajem jednokratno po pola litra sirupa uz dodatak preparata Stimulans. Prenoseći ovaj sirup pčele očiste svoj probavni trakt od patogena i uz ostale higijensko-sanitarne mjere zdravlje pčelinjih zajednica bude očuvano.

Stimulisanje odgajivačkih zajednica počinjem na proljeće, kada krene prvi unos polena. Tada dajem pogaču „A“ sa dodatkom StimulanS-a istog proizvođača. Kad vrijeme dozvoli počinjem sa stimulacijom šećernim sirupom uz dodatak StimulanS-a po uputstvu za upotrebu. Odgajivačke zajednice se brzo razvijaju i budu dobro pripremljene za odgajanje matičnjaka.

Dok traje ishrana larvi u matičnjacima, odgajivačkim zajednicama dajem sirup sa StimulanS-om i tako dobijem dobro formirane, dobro ishranjene i krupne matičnjake. Nisam pogriješio.

Godine su me naučile da treba biti oprezan kod uzimanja bilo kojih preparata za pčele, pogotovo ako su domaće proizvodnje. Zato sam nakon prve primjene StimulanS-a navratio u Bijeljinu u firmu Kiko doo  da vidim kakva je to firma, ko joj je vlasnik, kako i gdje se pravi preparat. Vlasnik firme mi je, iako se nismo poznavali, pokazao sve što sam htio vidjeti i odgovorio mi je na sva pitanja. Meni je bilo važno da vidim rješenje o registraciji preparata i da li se radi o tzv. garažnoj proizvodnji. Onim što sam vidio i saznao, bio sam zadovoljan i nastavio sam koristit StimulanS.

Ove godine sam naišao na novi preparat firme Kiko doo, a radi se o sredstvu za umirivanje pčela pod nazivom AromaDEZ. Zbog pozitivnog iskustva sa prethodnim preparatom odmah sam odlučio da ga isprobam. Imam jako blage i mirne pčele, pa nisam odmah imao pravu sliku efikasnosti ovog preparata. Međutim, zbog svojih obaveza sam jednom bio primoran da obilježavam i oduzimam matice iz nuklesa u 14 sati na 35 C. Uz malu pomoć ovog preparata sve je proteklo perfektno.

Tragajući za istinom, otišao sam kod prijatelja koji gaji isključivo agresivne pčele. On ima svoje razloge za takav “kontra stav”. Ne osporavam ništa. Ne obrazlažem ništa. Kad smo otvorili košnicu i poprskali satonoše preparatom AromaDEZ  pčele su se za par sekundi povukle sa satonoša. Uz povremeno prskanje rad sa agresivnim pčelama je za mene  bio prihvatljiv.

Vidim da je i ovaj preparat firme Kiko doo pun pogodak, a proizveden je na bazi biljnih ulja i ekstarkata ljekovitih biljaka. Znači,  bez „teške“ hemije. (bhpcelar)