Saša Bauk, pčelarski stručnjak iz Drvara o metodi nakapavanja: Tretman oksalnom kiselinom...

Saša Bauk, pčelarski stručnjak iz Drvara o metodi nakapavanja: Tretman oksalnom kiselinom je završni korak u nekoj našoj borbi protiv varoe!

SHARE

Oksalna kiselina je izuzetno efikasno ekološko sredstvo koje se koristi u suzbijanju varoe. Ja je koristim već desetak godina. Naravno, taj tretman mi, pored svođenja na minimum broja krpelja koji će u društvima dočekati slijeedeću sezonu,  služi i kao neki posljednji presjek da znam sa čim ulazim u slijedeću sezonu.

U stalnoj borbi protiv varoe pčelari se na razne načine i uz pomoć različitih sredstava, lijekova, metoda… nastoje sačuvati pčele. Jedan od najrasprostanjenijih, ali i osporavanih vidova borbe protiv ovog krpelja jeste tretman oksalnom kiselinom. Saša Bauk, pčelarski stručnjak i znalac iz Drvara, na svojim pčelinjacima tokom zadnjih desetak godina redovno vrši tretman oksalnom kiselinom.

–             Oksalna kiselina je izuzetno efikasno ekološko sredstvo koje se koristi u suzbijanju varoe. Ja je koristim već desetak godina. Naravno, taj tretman mi, pored svođenja na minimum broja krpelja koji će u društvima dočekati slijeedeću sezonu,  služi i kao neki posljednji presjek da znam sa čim ulazim u slijedeću sezonu – kaže Saša Bauk i nastavlja:

–             Glavne pozitivne karakteristike ovog tretmana prvenstveno su njegova efikasnost, to što tretman ne ostavlja nikakve rezidue u medu i konačno – tretman oksalnom kiselinom je izuzetno jeftin.

Bauk svoja društva tretira metodom nakapavanja. Kaže, da su veoma bitni za efikasan tretman sa rastvorom oksalne kiseline vremenski faktori, a to znači da za vrijeme tretiranja zajednice vanjske temperature budu niske. Ako je temperatura veća, pčele se prilikom rada uznemire i odvoje od klubeta, što će otežati cijeli postupak.

–             Poslije dugog i neprirodnog, za ovo doba godine, perioda toplog vremena, tek početkom decembra su se stvorili vremenski uslovi za tretman nakapavanjem, a to znači da na dan tretmana i narednih 7-10 dana budu niske temperature i da pčela bude u čvrstom klubetu.

Drugi uslov je da u pčelinjoj zajednici nije prisutno leglo jer u tom slučaju efikasnost tretmana se uveliko smanjuje, a oksalna kiselina nema uticaja na varou koja se nalazi u zatvorenom leglu. Upravo ova godina, pored svega, karakteristična je i po tom što je jesen bila izuzetno topla i na velikom broju lokaliteta pčele nisu nikako ni prestajale sa gajenjem legla, tako da prije tretmana na to treba posebno obratiti pažnju!

–             Tretman protiv varoe oksalnom kiselinom metodom nakapavanja u kasnu jesen nikako ne može biti shvaćen kao glavni tretman već kao jedan završni korak u nekoj našoj strategiji u borbi protiv varoe. Pčelinja društva koja ranije u drugoj polovini ljeta i početkom jeseni nisu kvalitetno istretirana, bojim se da će do sada već biti potpuno uništena varoom ili će biti u takvom stanju da će ih pokositi prvo jače zahlađenje.

Na kraju Saša Bauk je poslao još jednu važnu poruku pčelarima:

–             Preporučio bih kolegama da obavezno na kraju sezone odrade nakapavanje oksalnom kiselinom jer velika efikasnost tog tretmana trebala bi nam biti sigurna garancija da varoa u nekom ranijem periodu u slijedećoj sezoni neće moći dostići populaciju da značajnije ugrozi društvo.

-Kako postoje određene predrasude oko upotrebe oksalne kiseline u suzbijanju varoe, naš sagovornik kaže da „u svojoj praksi nije primijetio negativne karakteristike tretmana, ali pod uslovom da se rastvor ispravno pripremi i ispravno rukuje sa njim. .

(arhiv BHP)