Savjeti Hamida Zlatića: Ne pretjerujmo kod dimljenja pčela prilikom oduzimanja meda

Savjeti Hamida Zlatića: Ne pretjerujmo kod dimljenja pčela prilikom oduzimanja meda

SHARE

Ne pretjerujmo kod dimljenja pčela prilikom oduzimanja meda.

Osim toga što pčele usisaju jedan dio meda pa ga ponovo vrate u izvrcano ili prazno saće u košnici kod prekomjerenog dimljenja,dimljenje značajno utiče i na kvalitetu i ukus meda. Dim kojim pčelar smiruje razdražljivost pčela ostaje u medu pogotovo u ne poklopljenom medu, kod poklopljenog meda dim preko poklopčića na kome se njegov trag zadržao dospijeva u med,nakon odklapanja poklopčića miješa se sa medom te mu tako kvari ukus.

Potrošači istančanog ukusa to često primijete, kao i komisija koja vrši organoleptičku kontrolu kod ocjenjivanja kvaliteta meda. Osim toga što medu pokvarimo ukus pretjeranim dimljenjem u med dospijevaju mnoge štetne tvari koje se nalaze u dimu. Mnogi pčelari postavljaju bježalice ili izduvavaju pčele putem zraka iz medišta a dok pojedini koriste i specijalne četke za odstranjivanje pčela sa okvira i tako izbjegavaju dimljenje ili ga svode na minimum. Za one pčelare koji dime pčele trebali bi malo obratiti pažnju na ovo što sam napisao.

(bhpcelar.com)