Slobodan Jevtić: PO KOJEM KALENDARU MATICE NOSE JAJA?

Slobodan Jevtić: PO KOJEM KALENDARU MATICE NOSE JAJA?

SHARE

? Desilo se na pčelinjaku Stevana Josića krajem oktobra. Poslije pauze od 20-25 dana matice su počele sa radom. Na uzorku od 10 društava u 8 je bilo od 50-200 tek snesenih jaja. Kakav one kalendar koriste?

Piše: Slobodan JEVTIĆ

Na prestanak ili početak polaganja jajašaca utiču brojni faktori (počevši od vremenskih uslova, količine pčela, količine hrane u košnicama, unosa polena, unosa nektara iz prirode ili se prihranjuju).

Kada se smanji količina hrane u košnici ispod 7,6 kg, a nema unosa iz prirode nektara i polena matice će prestati sa polaganjem jajašca, jer neće ugroziti svoju vrstu. Sačuvat će med da se prihrane, jer najveća potrošnja pčelinje hrane je na leglu.

Kada jedna zajednica primijeti da nisu ispunjeni svi uslovi za normalan razvoj, prekinuće sa polaganjem, a kada se stvore uslovi ona će ponovo početi da polaže jaja. Ovo se može dogoditi u bilo kom mjesecu tokom godine. Najčešće u avgustu, kada nema unosa iz prirode. Zato pčelari moraju da odmah počnu sa prihranom da im nebi pčelinje zajednice prekidale polaganje jajašca.

Na nama je da pratimo razvoj i količinu hrane i ponašanje pčelinjih zajednica u košnicama. Pčelar je jedna karika u procesu razvoja pčelinjih zajednica. (bhpčelar)