Slobodan Jevtić savjetuje: ŠTO PRIJE FORMIRAMO ROJEVE, ONI ĆE SE PRIJE RAZVITI...

Slobodan Jevtić savjetuje: ŠTO PRIJE FORMIRAMO ROJEVE, ONI ĆE SE PRIJE RAZVITI I PRIPREMITI ZA ZIMU!

SHARE

? Do kada rojeve treba prihranjivati za zimu, kada orijentaciono obustaviti prihranu?

Roj je jedan dio pčela koji se odvojio od svoje matične zajednice, izašao sa maticom i uhvatio se na granu, ponijevši sa sobom hranu da bi mogao neki određeni period provesti bez hrane iz prirode. Takav roj se zove prirodni roj ili rojenje pčela.

Postoje još i paketni rojevi, gdje mi sami istresamo određenu količinu pčela da bi formirali novu pčelinju zajednicu.

Treća vrsta stvaranja novih zajednica je odvajanje rojenjem sa ramovima koji na sebi imaju leglo, med i pergu sa pčelama koje pokrivaju te ramove. To je naj bolji način stvaranja novih pčelinjih zajednica i to trebamo raditi podjelom na pola, jer tada ne gube predispozicije koje su pčele imale (higijena i mirnoća, prije svega)

Što god prije formiramo rojeve, prije će se razviti i pripremiti za zimu. U zavisnosti od lokacije i nadmorske visine određuje se do kada treba dodavati rojevima hranu da bi bili spremni za zimu. Istovremeno moramo odstraniti i varou i to još ranije uraditi od prihrane.

Prihrana rojeva može da se radi dok ima unosa polena iz prirode jer je to uslov da energetsku hranu pretvore u proteinsku. Što prije obezbijedimo dovoljnu količinu hrane – to je bolje po rojeve. Jedan optimalni datum do kada treba raditi prihranu je za kontinentalni dio maksimalno 15. septembar kada treba sa time završiti, jer bi tada trebale matice prekinuti polaganje jajašca.

Ali, sve se to sada mijenja promjenom klimatskih uslova tako da se sve to produžuje i postaje nepredvidivo u zavisnosti od godine do godine. (BHPČELAR)