Tehnika Ivana Venera: KAKO IZMIJENITI MATICU I FORMIRATI ROJ BEZ TRAŽENJA MATICE?

Tehnika Ivana Venera: KAKO IZMIJENITI MATICU I FORMIRATI ROJ BEZ TRAŽENJA MATICE?

SHARE

Zamjena  matice ili formiranje rojeva predstavlja pčelarima ozbiljan problem. Da bi obavili taj posao, morali su vaditi okvire kako bi pronašli maticu i uradili pripremne radove.  Donosimo prikaz tehnike Ivana Venera koji je razradio tehniku izmjene matice i formiranja rojeva bez traženja matice. Njegova  tehnika je zasnovana na tome da sve poslove uradi s cijelim nastavcima. 

Zamjena matice ili formiranje rojeva predstavlja pčelarima ozbiljan problem. Da bi odradio ovaj posao, pčelar mora da traži maticu koju je izuzetno teško naći, naročito u jako razvijenim zajednicama.  Posao se svodio na to da se moraju vaditi okviri kako bi pronašli  maticu i uradili pripremne radove.

Veliku pomoć nam je dao gospodin Ivan Vener koji je uveo tehnologiju pčelarenja sa cijelim nastavcima. U svojim razmišljanjima otišao je i dalje tako da je razradio tehniku izmjene matice i formiranja rojeva bez traženja matice. Njegova tehnika je zasnovana na tome da sve poslove uradi cijelim nastavcima

Uputstvo za zamjenu matice

Ako želimo da zamijenimo maticu poslije bagremove paše, tada ćemo na podnicu staviti jedan izvrcani nastavak u koji stavimo maticu u kavezu, a na njega matičnu rešetku na koju dolazi polunastavak, a onda Snelgova daska sa letom okrenutim nazad, na koju dolazi plodište sa starom maticom.

Zajednicu kojoj želimo zamijeniti maticu sredimo, kao na  sl. 1.

  • Skinemo plodište sa starom maticom i sklonimo u stranu.
  • Umjesto njega donesemo izvrcan nastavak i postavimo ga na podnicu
  • U taj nastavak stavimo oplođenu maticu u kavezu
  • Na taj nastavak stavimo matičnu rešetku
  • Na rešetku stavimo dosadašnji polunastavak
  • Na polunastavak stavimo Snelgovu dasku, leto otvoreno iza leđa
  • Na Snelgovu dasku dolazi plodišnji nastavak sa starom maticom

Tokom juna preko duplog leta pretjerat ćemo pčele dva puta iz gornjeg društva u donje, u glavnu zajednicu na podnici. Poslije ovoga ostat će vrlo malo pčela kod stare matice. Sad je maticu lahko pronaći i ukloniti je, a tada se skida i Snelgova daska. Transformacijom cijelih nastavaka uspjeli smo da zamijenimo staru maticu, a da ne smanjimo prinose. Tako dobijamo izuzetno jaku zajednicu sa mladom maticom.

Formiranje  rojeva

Ukoliko se ukaže potreba da naš pčelinjak proširimo ili za druge potrebe, a da ne ugrozimo unos meda možemo to učiniti jednostavnom transformacijom nastavaka prikazanim na sl.2.

Trebamo da uradimo prethodne radnje kao kod zamjene matice. Pošto formiramo roj, on mora da ima rezervnu hranu polunastavak odnosno „visoki okvir“ koji čini sastavni dio plodišta. Da matica ne bi zalijegala u polunastavak, on mora biti odvojen matičnom rešetkom.

Sad je situacija slijedeća Sl.2.

  • Skinemo plodište sa starom maticom i sklonimo u stranu
  • Umjesto njega donesemo izvrcan nastavak i postavimo ga na podnicu
  • U taj nastavak stavimo oplođenu maticu u kavezu
  • Na taj nastavak stavimo matičnu rešetku
  • Na rešetku stavimo dosadašnji polunastavak (1)
  • Na polunastavak stavimo Snelgovu dasku, leto otvoreno iza leđa
  • Sad dodajemo matičnu rešetku i postavimo dodani polunastavak (3).
  • Polovinom juna oduzimamo pčele iz novog roja preko Snelgove daske, pretjerat ću pčele u zajednicu na podnjači.
  • S obzirom da smo dodali prazan polunastavak, moramo obezbijediti potrebnu hranu novom roju. U narednih 15-ak dana napunit ćemo 2/3 polunastavka sirupom i tim završiti formiranje roja. Sa dodanom hranom smo završili formiranje roja. (BHPČELAR/ARHIVA/DŽEMAL POPAJA)