Vlado Auguštin, slovenački pčelarski stručnjak: PREZIMLJAVANJE PČELINJIH DRUŠTAVA U MEDIŠTU

Vlado Auguštin, slovenački pčelarski stručnjak: PREZIMLJAVANJE PČELINJIH DRUŠTAVA U MEDIŠTU

SHARE

Pčele mogu prezimiti u medištu, zbog toga nam ne treba preuređivati košnicu. Krajem septembra ili malo kasnije, ispraznimo medište i odstranimo matičnu rešetku Pčelarsku godinu možemo podijeliti na dva dijela. Prvi, razdoblje kada se pčele razvijaju i razmožavaju, a u drugoj polovini godine, brinemo da pčele ostanu jake i zdrave, da nisu opterećene prisustvom varoe, i da su relativno dobro pripremljene na zimsko razdoblje.

Priprema pčelinjeg društva za zimu nije jednokratnan posao, nego rad pčelara tokom cijele godine. Pčelari se dugo pitaju, koji je najbolji način za pripreme na zimovanje. Jedan od načina je – zimovanje pčela u medištima.

Ovaj način je primjeran za pčelare s manjim brojem košnica smještenih u prirodi, gdje je više vlage.

Pčele mogu prezimiti u medištu, zbog toga nam ne treba preuređivati košnicu. Krajem septembra ili malo kasnije, ispraznimo medište i odstranimo matičnu rešetku. Na njeno mjesto potisnemo posebno dno od lesonita, koji ne smije segati do prednje stijene košnice. Neka po cijeloj širini košnice ostane više od centimetra širok prolaz.

Između prednjeg zida košnice i postavljenog dna od lesonita, stavimo štitnik ili klin, jer se može desiti da novo dno slučajno potisnemo do prednjeg zida, zato nam pčele ne bi mogle u izletničkim danima mogle izlijetati iz košnice. Svo saće iz plodišta, zajedno s pčelama, po istom redosljedu pažljivo pomaknemo u medište.

Ako smo ovo obavili mirno, i ako pčele nismo uznemiravali s dimom, među premještenim pčelama je i matica. Pčele koje su ostale u plodištu namojte micati, one će se same preseliti matici u medište. Da izbjegnemo pljačkanje, selidbu pčela iz plodišta u medište, obavljajte prije večeri.

Ako nemate posebnih ormara za odlaganje saća, možete ga ostaviti ponovo u plodište, neka tamo budu preko zime. Ako smo oštetili neko saće ili opazili neprimjeran okvir, na njegovo mjesto dodajte novo, neoštećeno. Plodište mora biti puno. U saću se nalaze i neka medena saća, ona će pčelama dobro doći na proljeće.

Dok pčele izlijeću i nadziru saće u plodištu, ne treba vam se bojati voštanog moljca. Otvore u gornjem dijelu zatvorite, a otvorite one u donjem dijelu, neka pčele imaju ulaz kako su navikle.Gnijezdo, koje je sad u medištu, otvaramo u unutrašnjoj strani prednjeg zida. S ovom promjenom (plodište smo promjenili u nekakvo predsoblje) su pčele u medištu mnogo zaštićenije pred zimom, vjetrom, sunčevom svjetlošću i uljezima.

U medištu pčele prezimljavaju mirnije, čak i za vrijeme lijepog vremena, ne izlaze bez potrebe iz košnice.

Ako uporedimo prezimljavanje u plodištu, upotreba meda je manja. Velika prednost zimovanja u medištu: pčelama ne smeta svako zimsko ili rano proljetno sunce, koje ih iz plodišta često izvede na snijeg, hladnu okolinu pa čak i u smrt. Do pčela ne može doći jak vjetar.

Društva smještena u medištu, su u onom dijelu košnice koje je za njih najprimjernija. Lakši, topliji zrak nema gdje izaći, ostaje na visini. Teži, hladniji i vlažniji zrak, se miče u plodište i izlazi iz košnice. Gornje ždrijelo košnice može biti cijelu zimu otvoreno, kroz njega ulazi svjež zrak zasićen s kiseonikom te se kreće prema medištu.

Zimovanje u medištu je posebno korisno za društva u donjem redu pčelinjaka. Iskazalo se je, mnogo manje vlažno, ida pčele imaju suho dno. S njihovom toplotom se posredno koriste društva iznad njih, dakle ona koja prezimljavaju u plodištu.

Ovim (obrnutim) redosljedom premjestite pčele na proljeće: okvir naseljen s maticom premjestite prema dole. Na proljeće ćemo imati manje posla s postavljanjem, jer imamo sve okvire pri ruci. Istina je, da imamo malo više posla na jesen, s premještanjem društva u medište, ali prednosti ovog prezimljavanja su mnogo korisnije. (Slovenski čebelar)