SULEJMAN ALIJAGIĆ SAVJETUJE: U KOJE DOBA GODINE DIJELITI DRUŠTVA?

SULEJMAN ALIJAGIĆ SAVJETUJE: U KOJE DOBA GODINE DIJELITI DRUŠTVA?

SHARE

Po pravilu, društvo ako ga želite „podijeliti“ ili razrojiti radi se u proljeće i nikako u jesen.

razrojavanje?PITANJE ČITATELJA IZ ŽIVINICA: Zanima me kada je i u koje doba godine je najbolje dijeliti društva? I kako to uraditi? Imam idealno društvo, ali nemam praksu.

ODGOVOR PROF. SULEJMANA ALIJAGIĆA: Po pravilu društvo ako ga želite „podijeliti“ ili razrojiti radi se u proljeće i nikako u jesen. Postoji mnogo načina da to uradite. Kad poželite prvo morate pronaći maticu pa sad da li želite s maticom praviti novo društvo ili bez nje. Najbolje je i najmanje štetno kad takva zajednica uđe u rojevi nagon iz te zajednice uzeti 3 – 4 okvira sa leglom, plus dva okvira hrane s medom i pergom i maticom, ali bez i jednog matičnjaka prebaciti u novo društvo.

U starom društvu ostaviti tri do četiri najbolja i najzrelija matičnjaka, dodati druge okvire i dobit ćete dvije zajednice najbrže i sa najmanje briga. Tu novu zajednicu ako ostavite na pčelinjkau, dio pčela izletnica će se vratiti u staru zajednicu pa nakon par dana trebate pojačati. A možete takvu zajednicu odnijeti par dana dalje od pčelinjaka i opet nakon par dana vatiti je na svoj pčelinjak.