SIGNALI IZ KOŠNICE: Naučite čitati s leta – Zašto pčele grickaju leto,...

SIGNALI IZ KOŠNICE: Naučite čitati s leta – Zašto pčele grickaju leto, šta „signaliziraju“ na letu mlade pčele bez krila?

SHARE

Kako da samim pogledom na leto košnice znate šta se dešava u zajednici. Prčitajte najvažnije savjete:

Stari i iskusni pčelari praktikuju i govore da kada dolaze na pčelinjak prvo pogledaju leta, jer leta su slika košnice. Tek nakon te analize pristupaju pregledu košnica. Zato je za pčelare veoma važno da znaju čitati stanje košnice sa leta. Evo nekih savjeta, koje nam je pripremila Marica Užarević, poznatija kao pčelarska tetka Marica…

Marica Užarević, tata mata za pčele i pčelarstvo

Ako poranite na pčelinjak i vidite rosu na letu – to je znak da se društvo dobro razvija.

Proljeće
Ako su pčele izbacile kristale šećera, to je znak da je u toku čišćenje ćelija od kristalisanog meda, šećernog sirupa i pogača.
Ako su izbačene izmrvljene pčele, bijele i crne kuglice – u košnici je rovčica (šumska životinja, bubojed).

Ako na letu ima voska i ako je samo on zaprljan medom – tu se pojavila grabež.

Ako je izbačeno trutovsko leglo – to je znak da pčele nemaju hrane.

Ako su izbačene larve, lutke ili poklopci legla – to je posljedica sinoćnjeg mraza.
Ako se pojave na letu mlade pčele deformisanih krila – to je signal da je društvo dobrano napala varoa.

Za vrijeme paše
Brzo izlijetanje pčela iz košnice, padanje ispred leta pri povratku – to je znak je da je počela obilnija paša.

Brujanje u košnici u sumrak, a uz to se osjeti miris meda na pčelinjaku – to je znak je da je toga dana bila obilna paša.

Ako stražarice na letu ne dozvoljavaju ulaz pčelama koje dolaze sa paše – to je znak da su pčele zatrovane na paši.

Ako je društvo ekstra jako, a slabo opšti sa okolinom u odnosu na ostala društva – to je znak da se drustvo sprema na rojenje.

Ako pčele grickaju leto sa lijeve i desne strane (a leto nije preusko – to je znak da će se pčele rojiti za 15 do 20 dana.

Pjevanje matice”ti-ti-ti” koje se čuje posebno noću – znak je da će pčele sutradan napustiti košnicu (izaći će roj).

Kada pčele po letu i čelu košnice tumaraju (kao da nešto traže) – ta košnica ima problem s maticom.

Još savjeta

Ako su ujutro na poletaljki izvučeni napolje crvići i paučaste nakupine sa mrvicama saća i crnim izmetom voskovog moljca – to je signal da je prisutan voskov moljac.

Na poletaljki rano ujutro moguće je vidjeti invadirane mlade pčele bez krila i izgriženog tijela bijele lutke pčele. To je siguran znak da je košnica zaražena varoom.

/BHP/